دیدار قشقاوی با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه آلمان

معاون وزیر امور خارجه ایران با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۸۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ - 11May 2016

دیدار قشقاوی با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه آلمان

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسن قشقاوی، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در راس هیاتی روز دوشنبه به آلمان سفر کرد.

هدف اصلی از این سفر انجام مذاکرات با مقامات آلمانی درباره راههای ایجاد همکاری در حوزه کنسولی و رسیدگی به مشکلات ایرانیان پناهجو بوده که اخیرا به همراه موج آوارگان سوری و افعانی به این کشور آمدهاند.

قشقاوی روز گذشته با معاون وزیر کشور آلمان ملاقات کرد و طی آن دوطرف زمینههای همکاری بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه قرار است امروز (چهارشنبه) در ادامه مذاکرات خود با اشتارلایناین، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه آلمان دیدار و گفتوگو کند. طرفهای آلمانی در مذاکرات خود با قشقاوی از رویکرد تعاملی ایران در این رابطه تمجید و قدردانی کردند.

بر اساس برنامهریزی انجام گرفته معاونان وزیران خارجه دو کشور در نظر دارند در پایان این سفر اقدام به امضا یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کنسولی در 12 بند کنند. انتظار میرود با امضا سند یاد شده گام موثری در روند همکاری میان دو کشور برداشته شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار