رئیس کل دادگستری استان تهران:

قوه قضائیه نباید مسئولیت همه معضلات را به تنهایی به دوش بکشد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در صورت پیشگیری از وقوع جرم، پرونده های بیشمار در این خصوص تشکیل نخواهد شد ، چرا که قوه قضائیه قرار نیست مسئولیت همه این معضلات را به تنهائی به دوش بکشد.
کد خبر: ۸۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ - 14May 2016

قوه قضائیه نباید مسئولیت همه معضلات را به تنهایی به دوش بکشد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، غلامحسین اسماعیلی در جریان بازدید سرزده از دادسرای ناحیه 7 با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم، در عین حال اظهار کرد: تصمیمات قضایی قضات باید از جامعیت قانونی لازم برخوردار باشد تا در اجرای احکام مشکلی بوجود نیاید.

وی افزود: اگر چنانچه دستگاه های متولی در عرصه های مختلف در این زمینه مطابق با قانون به وظایف خود عمل نمایند، مسلماً از وقوع جرائم متعدد در جامعه جلوگیری می شود.

اسماعیلی در ادامه موضوع مهم آمار پرونده ها در شعب را مورد تاکید قرار داد و افزود : مکرراً در جلسات مختلف روی این قضیه توصیه شده که همکاران به صورت مستمر تعداد پرونده ها را با سیستم آمار تطبیق دهند و چنانچه مغایرتی در این خصوص مشاهده شد مراتب سریعاً به استان منعکس، تا از طریق مبادی ذیربط رفع مشکل گردیده و از مفقودی احتمالی پرونده ها جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران آنگاه به تاخیر برخی از مسئولین واحدهای قضائی در پاسخ به مکاتبات مدیریت دادگستری استان اشاره کرد و اظهار داشت : متاسفانه برخی از مدیران مجموعه های قضائی به جهات مختلف در این رابطه کم کاری می نمایند که اساساً امر پسندیده ای نیست و لازم است این نقیصه به سرعت مرتفع گردد.

صالحی در پایان سخنان خود به قضات تاکید کرد که تصمیمات قضائی آنان باید از جامعیت قانونی لازم برخوردار باشد تا به جهت وجود برخی ابهامات در مقام اجمالی در مراحل بعدی به ویژه اجرای احکام مشکلی بروز ننماید.

بنابراعلام روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران،این گزارش حاکی است: اسماعیلی که ضیائی معاون قضائی رئیس کل و مدیر حفاظت و اطلاعات و زنده دل مسئول ارزشیابی قضات وی را همراهی می کردند از قسمت های مختلف دادسرای ناحیه 7 بازدید نمود و از نزدیک با همکاران قضائی و اداری به گفتگو پرداخت . قابل ذکر است که در ابتدای این بازید ، تورک سرپرست دادسرا در خصوص آمار عملکرد و مشکلات مطروحه در مجموعه قضائی تحت مسئولیت خود توضیحاتی ارائه کرد.

نظر شما
پربیننده ها