رییس کمیته امداد:

میزان وام‌های اشتغالزایی افزایش یافته است/ ارتقا تعاملات امداد با بانک ها

رئیس کمیته امداد گفت: طی سال های اخیر همکاری و تعامل با بانک های عامل در ارائه تسهیلات قرض الحسنه تقویت شده است.
کد خبر: ۸۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ - 14May 2016

میزان وام‌های اشتغالزایی افزایش یافته است/ ارتقا تعاملات امداد با بانک ها

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سید پرویز فتاح در افتتاحیه نمایشگاه طرح های اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گفت: افزایش سقف تسهیلات مددجویان در شورای عالی اشتغال تصویب شده است.

وی افزود: هدف اصلی و رویکرد اساسی کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی خانوادههای تحت پوشش است. بیشترافراد تحت حمایت این نهاد از توانمندی های زیادی درزمینه های مختلف برخوردارند که با حمایت و پشتیبانی های لازم می توانند خودکفا و درآمد کسب کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمند سازی و خوداشتغالی مددجویان تحت حمایت است است ادامه داد: سال گذشته تعامل و همکاری های خوبی با بانکهای عامل در ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان به وجود آمد که این همکاری ها امسال گسترش خواهد یافت به عنوان مثال بانک صادرات سال گذشته ۱۶۰میلیارد تومان به ۱۶هزارخانواده تحت حمایت تسهیلات پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: سال گذشته ازمجموع بانک های عامل که با این نهاد همکاری می کنند یک هزار و ۱۵۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۲۰هزار خانوارتحت حمایت پرداخت شده است که بعد از توانمندی از چرخه حمایتی امداد نیز خارج و خودکفا خواهند شد. در نشست شورای اشتغال که طی دو هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری برگزار شد سهم کمیته امداد در سال ۹۵از تامین منابع دولتی برای اشتغالزایی ۲۶۶هزار نفر در نظر گرفته شده است که این امر جز با همکاری و همراهی بانک ها محقق نخواهد شد.

فتاح با اشاره به اینکه امسال مستمری مددجویان افزایش نخواهد یافت گفت: ارائه خدمات کمیته امداد در تمامی زمینه ها همچون پرداخت تسهیلات، خدمات درمانی و بیمه ای و وام های قرض الحسنه رشد قابل ملاحظه ای را خواهند داشت. کمیته امداد پشتیبان و تضمین کننده وام ها و تسهیلاتی است که بانک ها به مددجویان پرداخت می کنند چراکه این افراد در بازپرداخت تسهیلات کمترین معوقه بانکی را دارند.

وی گفت: در حال حاضر میزان وام های اشتغالزایی از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

نظر شما
پربیننده ها