مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه:

نباید اجازه دهیم فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: نباید اجازه دهیم این فرهنگ کمرنگ شود.
کد خبر: ۸۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ - 16May 2016

نباید اجازه دهیم فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ شود

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه،حجتالاسلام هادی عسگری با اشاره به لزوم برنامهریزی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پرداختن به این مهم را در راستای آشناسازی همه اقشار جامعه به ویژه نسل جوان با جانفشانیهای شهدا، از خودگذشتگیهای جانبازان و ایثارگری رزمندگان حائز اهمیت دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه سپس اشارهای هم به اقدامات در حال انجام در مجموعه بنیاد شهید کرمانشاه داشت و با اشاره به اجرای طرح سپاس به منظور خدمترسانی هرچه بهتر به خانوادههای معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان گفت: این طرح با راهبرد حل مشکلات خانوادههای شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام گرفته و به نوعی تجلیل از این خانوادهها و تلاش در راستای حل مشکلات آنان است.

عسگری با اشاره به بهرهگیری از بدنه ایثارگران در قالب این طرح به عنوان معتمدین معین گفت: سال گذشته در قالب این طرح قریب 16 هزار دیدار از خانوادههای شهدا، جانبازان و ایثارگران داشتیم.

وی در ادامه از معضل اشتغال به عنوان یکی از مشکلات اساسی در همه استانها و بهویژه در استان کرمانشاه یاد کرد و با اشاره به اینکه این مشکل در بین جامعه ایثارگران نیز دیده میشود، گفت: در قانون به صراحت آمده که باید 25 درصد استخدام دستگاهها به ایثارگران تخصیص پیدا کند.

عسگری افزود: مشاوره شغلی در راستای توانمندسازی و سوق دادن افراد به سوی کارآفرینی، پرداخت وامهای خود اشتغالی و... از جمله اقداماتی است که در مجموعه بنیاد شهید در راستای مقابله با بیکاری خانوادههای ایثارگران انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه بحث درمان ایثارگران را یکی از اولویتهای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و گفت: این مسئله با توجه به اینکه برخی از جانبازان مشکلات حاد جسمی دارند از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: توجه به سلامت ایثارگران بهویژه جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و والدین و همسران شهدا که مسن هم هستند از اهمیت زیادی برخوردار است.

عسگری مسکن ایثارگران را نیز از امور اولویت دار در این اداره کل برشمرد و با اشاره به اینکه علاوه بر خانوادههای شهدا تمامی جانبازان هم تحت پوشش این طرح قرار میگیرند، گفت: این برنامه حتی برای جانبازان زیر 25 درصد استان نیز در حال انجام است.

عسگری در ادامه ثبت خاطرات و وصیتنامههای شهدا را یکی دیگر از اولویتهای این اداره کل برشمرد و با اشاره به جمع آوری تمامی اسناد مکتوب ایثارگران در بنیاد شهید، گفت:  تمامی مدارک در مرکز اسناد این اداره کل موجود است و اسناد و مدارک نیز در صورت فرسودگی وپارگی ترمیم و همه اسناد نیز دیجیتالی میشود.

وی یکی از بخشهای این مرکز اسناد را مربوط به خاطرات شفاهی دانست و افزود: تاکنون خاطرات شفاهی حدود 500 مورد از خانوادههای  شهدا، جانبازان و ایثارگران جمع آوری شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اشارهای هم به ساماندهی مزار شهدا داشت و با بیان اینکه سالها پیش باید کار ساماندهی مزار شهدا انجام میگرفت، گفت: ساماندهی مزار شهدا حداقل کاری است که می توان و باید برای شهدا انجام داد.

عسگری با بیان اینکه تاکنون قریب 80 درصد کار ساماندهی مزار شهدا در استان اجرایی شده است، گفت: در صورت تخصیص اعتبار کار ساماندهی مزار شهدا ظرف مدت یک یا دو سال اجرایی خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام کار ساماندهی مزار شهدا را پنج  میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه استان کرمانشاه 9800 شهید دارد که تاکنون کار ساماندهی مزار بیش از هفت هزار شهید این استان انجام شده است.

نظر شما
پربیننده ها