روزنامه العرب مدعی شد؛

برنامه ریزی سعودی‌ها برای حمله گسترده به صنعا

روزنامه عربستانی مدعی شد که با توجه به اینکه ریاض با ایجاد دولت وفاق ملی در یمن مخالف است به زودی برای ضربه زدن به انصارالله، حمله گسترده‌ای علیه صنعا آغاز می‌کند.
کد خبر: ۸۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ - 17May 2016

برنامه ریزی سعودی‌ها برای حمله گسترده به صنعا

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، روزنامه عربستانی «العرب»، در جدیدترین شماره خود با پرداختن به مسأله یمن اعلام کرده با توجه به اصرار انصارالله و کنگره مردمی یمن بر لزوم اجرای قطعنامه 2216 سازمان ملل و تشکیل دولت وفاق ملی، عربستان که با این مسأله مخالف است قصد دارد به زودی حمله گستردهای به صنعا داشته باشد.

بر اساس این خبر عربستان که از رسیدن به مقاصد خود از طریق گفتوگوهای سیاسی ناکام مانده گمان میکند با حمله همه جانبه به صنعا کار را یکسره خواهد کرد.

العرب به افزایش حجم حملات عربستان در چند روز گذشته که نقض آتشبس نیز به شمار میرود اعتراف کرده و افزوده که «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی برای تجاوز به یمن چند روز پیش مدعی شده بود در صورتی که گفتوگوهای صلح یمن به نتیجه [دلخواه عربستان] نرسد، اشغال صنعا گزینه بعدی خواهد بود.

یک منبع آگاه اعلام کرده طرح احتمالی عربستان برای حمله به صنعا در سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به عربستان بررسی شده و واشنگتن با این طرح موافقت کرده است.

در همین راستا «ناصر الطاهری» یکی از فرماندهان نظامی وابسته به هادی اعلام کرده برای یکسره کرده «بحران یمن» باید به مرکز تجمع انصار الله در صعده حمله کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار