توافق آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش‌بس در «قره باغ»

رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان در نشست وین، بر سر آتش‌بس در منطقه قره باغ کوهستانی و لزوم از سرگیری گفت‌وگوها برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز توافق کردند.
کد خبر: ۸۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ - 17May 2016

توافق آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش‌بس در «قره باغ»

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش بس در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی «روسیا الیوم» روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و روسیه در بیانیهای مشترک اعلام کردند که رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان طی نشست وین بر آتش بس در منطقه قره باغ و ایجاد راه حل مسالمت آمیز بین این دو کشور تأکید کردند.

رؤسای آذربایجان ارمنستان همچنین بر انجام دور جدیدی از گفتوگوها با هدف از سرگیری مذاکرات صلح فراگیر به توافق رسیدهاند.

در همین راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت، شرکت کنندگان در این نشست بر سر التزام به اجرای آتش بس و توقف درگیریها مطابق آنچه در سالهای 1994 و 1995 انجام شده، به توافق رسیدهاند.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، «الهام علیاف» و «سریژ سرکیسیان» رؤسای آذربایجان و ارمنستان، ماه آینده (ژوئن) موعد و مکان دیدار آینده خود را بررسی کنند و قرار است در آن دیدار، به ابعاد آتش بس بین دو طرف بپردازند.

لاوروف تاکید کرد که ایجاد راه حل میانه، همیشه امکان پذیر است و روسیه، فرانسه و آمریکا که ریاست مجموعه منیسک را بر عهده دارند، سعی دارند این روند تکمیل شده و برای رسیدن به راه حلی فراگیر در این قضیه، اقدامات لازم انجام شود.

طرفهای آذری و ارمنی طی ماه گذشته با نقض آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی، به مواضع یکدیگر حمله کردند و در این درگیریهای از طرفین، شماری کشته و زخمی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار