نوش آبادی در گفتگو با دفاع پرس:

امنیت کافی برای اعزام هنرمندان به مناطق عملیاتی وجود ندارد/ پشتیبان مدافعان حرم هستیم

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امنیت کافی برای اعزام هنرمندان وجود ندارد. در برخی از نقاطی که امن تر است و از جبهه جنگ دورتر می باشد، این امکان وجود دارد. مراوده هایی هم با بعضی از مناطق عراق برقرار کردیم.
کد خبر: ۸۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ - 24May 2016

امنیت کافی برای اعزام هنرمندان به مناطق عملیاتی وجود ندارد/ پشتیبان مدافعان حرم هستیم

حسین نوش آبادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس گفت: یکی از وظایفی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده دارد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ مقاومت و تبیین و گسترش این فرهنگ در سطح جامعه و لایه های مختلف اجتماعی است. این ضرورتی است که در همه مکان ها و زمان ها احساس می شود.

وی افزود: امروز مدافعان حرم پرچم امنیت کشور را به دوش گرفته اند و امروز با ایثار جان خود هم در مقابل جریانهای افراطی و هم درمقابل مکاتب انحرافی که به نام اسلام درحال مخدوش کردن چهره و سیمای آن هستند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که حمایت و دفاع از مسلمانان را وظیفه خود می داند، می بایست تلاش کنیم که فتنه های پیرامون کشورمان را خاموش کنیم. موظفیم از مدافعان حرم به عنوان پرچم داران امنیت و استقلال کشور پشتیبانی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون درخواستی از طرف هنرمندان جهت حضور در این مناطق برای وزارت ارشاد ارسال شده است و اینطور برنامه ای در دستور کار قرار دارد، گفت: در مناطقی که امروز محل درگیری و نزاع و جنگ است، امکان اعزام هنرمندان وجود ندارد و حتی مردم آن مناطق هم آواره هستند.

وی ادامه داد: امنیت کافی برای اعزام هنرمندان وجود ندارد. در برخی از نقاطی که امن تر است و از جبهه جنگ دورتر می باشد، این امکان وجود دارد. مراوده هایی هم با بعضی از مناطق عراق برقرار کردیم و رفت و آمدهایی هم شکل گرفته است.

نوش آبادی با اشاره به حضور خبرنگاران در مناطق عملیاتی گفت: در بعد رسانه ای فعالیت خوبی انجام می شود و تا کنون چندین شهید خبرنگار داشتیم. با اعزام خبرنگاران، هنرمندان عکاس و فیلمبردار هم اعزام می شوند.

وی «اعزام هنرمندان برای اجرای برنامه در میان رزمندگان را منتفی دانست» و خاطرنشان کرد: به خاطر ناامنی چنین امری، ممکن نیست. امیدواریم که به زودی شر این فتنه تکفیری ها و افراطی ها از سرزمین های اسلامی کم شود و بتوانیم در فضایی امن و آکنده از صمیمیت به فعالیت بپردازیم.

نظر شما
پربیننده ها