پوردستان در پاسخ به دفاع پرس:

طراحی رزمایش بیت المقدس 28 متناسب با جنگ های ناهمتراز و نیابتی بود/ اثبات ضرورت حضور مستشاری ایران در سوریه

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون با تهدید جنگ های نیابتی روبرو هستیم لذا طراحی رزمایش بیت المقدس 28 که در چند مرحله انجام شد متناسب با جنگ های ناهمتراز و نیابتی بود.
کد خبر: ۸۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ - 25May 2016

طراحی رزمایش بیت المقدس 28 متناسب با جنگ های ناهمتراز و نیابتی بود/ اثبات  ضرورت حضور مستشاری ایران در سوریه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه ششمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش ویژه تکاوران مدافع خرمشهر در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر چرایی ضرورت برگزاری رزمایش بیت المقدس 28 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما تهدیدها را رصد می کنیم و متناسب با تهدید وظیفه داریم ظرفیت دفاعی لازم را در خود ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: سال های قبل با تهدید در فضای ناهمتراز روبرو بودیم و متناسب با آن خود را آماده کرده بودیم اما اکنون با تهدید جنگ های نیابتی روبرو هستیم لذا طراحی رزمایش بیت المقدس 28 که در چند مرحله انجام شد متناسب با جنگ های ناهمتراز و نیابتی بود.

پوردستان خاطرنشان کرد: ارزیابی ما از این رزمایش این بود که یگان های نیروی زمینی توانسته اند فضا را درک و قابلیت های دفاعی لازم را برای حضور در فضاهای مختلف در خودشان ایجاد کنند.

فرمانده نزاجا در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با نقش مستشاری نیروی زمینی ارتش در سوریه گفت: نزاجا به عنوان بخشی از نیروهای مسلح به وظایف خود عمل می کند و ما به عنوان سرباز ولایت و  با امر فرمانده کل قوا نه تنها در حوزه مرزهای جغرافیایی بلکه در هر نقطه از جهان که به وجودمان نیاز داشته باشند، حضور می یابیم.

وی افزود: تحولات میدانی سوریه نشان می دهد که به حضور مستشاری نیروهای ایران نیاز دارند. نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی این قابلیت را دارند که با کمک نیروهای مستشاری ایران اراده خودشان را اجرایی کنند ضمن اینکه شواهد نشان می دهد که در میدان جنگ نیروها به سمت پیروزی پیش می روند و در آینده ای نزدیک پرچم سوریه در کلیه نقاط این کشور نصب شود.

پوردستان در خصوص فتح خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس از عملیات های غرورآفرین دوران دفاع مقدس بود. این عملیات سبب شد که خرمشهر پس از 19 ماه از اشغال آزاد شود. یکی از دلایل فتح خرمشهر اتحاد و باور نیروهای مسلح بود.

وی در پایان بیان داشت: نقش نیروی زمینی ارتش در این عملیات بسیار موثر بود. نزاجا نیروی انسان محور است. سربازان این نیرو در این عملیات با ایمان، اراده فرماندهان را عملی کردند و دشمن را از شهر خرمشهر بیرون کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار