امیر دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریای ارتش ایران و هند/تجهیزات نیروی دریایی ارتش از داخل تأمین می شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش فردا یک تمرین دریایی مشترک یک روزه را با ناوگروه هندوستان در شرق تنگه هرمز برگزار می کند.
کد خبر: ۸۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ - 25May 2016

برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریای ارتش ایران و هند/تجهیزات نیروی دریایی ارتش از داخل تأمین می شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ناوگروه هندی در بندر عباس اظهار داشت: برای این ناو گروه در روزهای آتی برنامه هایی برای دید و بازدید و دیپلماسی دریایی پیش بینی شده که در همین راستا فردا یک تمرین دریایی مشترک یک روزه را با ناوگروه هندوستان در شرق تنگه هرمز برگزار می کنیم.

وی افزود: در این رزمایش دو فروند ناوشکن هندی با استفاده از ظرفیت بالگردی و نیروی دریایی ارتش نیز با بهره گیری از تعدادی ناو شکن ها و بالگردهای خود به تمرین مشترک نظامی می پردازند.

امیر دریادار سیاری سپس با اشاره به استفاده از محصولات تولید داخل کشورمان بیان داشت: ما در تولید و ارایه محصولات مورد نیاز، تلاش های مضاعفی را هر ساله انجام می دهیم که در این رابطه می توان به تلاش برای الحاق زیر دریایی فاتح و ناوشکن های سهند و موج 4 در سال جاری اشاره کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر انجام مذاکرات نیروی دریایی ارتش با روسیه جهت خرید تجهیزات مورد نیاز خود، گفت: همان گونه که قبلا هم گفتیم، تامین تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق طراحی و ساخت در داخل پی گیری می کنیم.

دریادار سیاری افزود: همچنین در سال ۹۵ حضور در دریای آزاد را باید گسترش دهیم و امیدواریم بتوانیم در این سال در اقیانوس اطلس حضور پیدا کنیم.

فرمانده نیروی دریایی با اشاره به خاطره ای از دوران تکاوریاش در دفاع از خرمشهر، گفت: صبح چهارم آبان ماه سال ۵۹ بنا بر دستور منطقه خرمشهر را ترک کردیم و از عرض رودخانه کارون عبور نمودیم، آن روز آرزو داشتیم که دوباره به این شهر برگردیم و مناطق اشغال شده را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: آن روز با چشم گریان منطقه را ترک کردیم، اما در سوم خردادماه سال ۶۱ از همان نقطه که خرمشهر را ترک کرده بودیم، وارد خرمشهر شدیم و سجده شکر به جای آوردیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: شاید باورش سخت باشد اما این تکاورانی که امروز در این همایش حضور یافتند و در واقع از حماسه سازان خرمشهر هستند با اینکه سن وسالی از آنها گذشته است با جدیت اعلام آمادگی می کنند و به ما می گویند ما هنوز هم توان جنگیدن با دشمن را داریم و آماده ایم تا هر کجا که نیاز باشد حضور یابیم.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار