اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از انتحاری شدن پهپاد جدید ارتش تا رونمایی شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته

پوشش 3700 نقطه حساس در داخل و خارج کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش، رونمایی از شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته نداجا، انتحاری شدن پهپاد "سیراف"،...
کد خبر: ۸۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ - 10June 2016

از انتحاری شدن پهپاد جدید ارتش تا رونمایی شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

ایران آماده مقابله قاطعانه با تهدید نظامی آمریکاست
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: ما آماده هستیم در یک نبرد واقعی و مستقیم بشریت را از شر سیاستهای جنگطلبانه و سلطهگرانه آمریکا نجات دهیم.

تهدیدهای نظامی و امنیتی کمخطرترین تهدیدات برای انقلاب هستند
فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه تهدیدهای نظامی و امنیتی کمخطرترین تهدیدات برای انقلاب و نظام اسلامی هستند، گفت: "تهدیدات نرم فرهنگی"، تهدیدات واقعی برای انقلاب اسلامی هستند.

آزموده را آزمودن خطاست
اگر بخواهیم فرض را بر این ادعا قرار دهیم که آمریکا به دنبال راهی برای حمله نظامی به ایران است، باید گفت که «آزموده را آزمودن خطا است»؛ زیرا تاریخ بیانگر شکست های متعدد و مفتضحانه آمریکا از مقاومت های مردمی در جهان است.

پهپاد "سیراف" انتحاری میشود
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پهپاد "سیراف" برای نخستین بار در رزمایش بیت المقدس 28 مورد تست عملیاتی قرار گرفته و همچنان جهت ایجاد قابلیتهای دیگر مراحل تحقیقاتی را میگذراند، گفت: بنا داریم این پهپاد را به سرجنگی مسلح کنیم.

برنامه آمریکا برای اجرای "اسلام عربستانی" در ایران
فرمانده نیروی هوایی ارتش هدف از برنامههای دشمن را از بین بردن اصل ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: آمریکایی ها به دنبال اجرای اسلامی شبیه به اسلام عربستانی در ایران هستند.

3700 نقطه حساس در داخل و خارج کشور تحت پوشش پدافند هوایی است
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: 3700 نقطه حساس در داخل و فرای مرزهای کشور تحت پوشش قرارگاه خاتم الانبیا(ص) قرار دارد.

دانشگاه شهید طهرانی مقدم راه اندازی می شود
رئیس کنگره جهانی اقتدار گفت: در آینده نزدیک دانشگاه علمی-کاربردی شهید طهرانی مقدم راه اندازی می شود برای اینکه جوانان و نخبگان و دوستان و همراهان شهید طهرانی مقدم در این دانشگاه گرد هم آیند تا کشور در آینده شاهد دانشمندان برجسته دیگری باشد.

رونمایی از نرمافزار جامع چندرسانهای با موضوع پدر موشکی
دبیر نخستین کنگره جهانی اقتدار از رونمایی نخستین نرمافزار جامع چندرسانهای با موضوع پدر موشکی ایران و کتاب کنگره خبر داد.

تک تیرانداز "دراگانوف" را بیشتر بشناسیم + عکس
تک تیرانداز دراگانوف سلاحی انفرادی است که بیشتر در عملیاتهای تجسسی کاربرد داشته و برای از کارانداختن نفرات شاخص دشمن، در حین عملیات کمین از فاصله دور به کار می رود.

هجمه دشمن به آیندهسازان کشور با راهاندازی 176 کانال ماهوارهای
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به هجمههای وسیع دشمن در شبکههای مجازی، گفت: دشمن با 176 کانال ماهوارهای و چندین هزار شبکه مجازی مخرب جوانان ما را مورد رگبار برنامههای فاسد خود قرار داده است.

ارتقاء سطح معیشت ارتشیان در دستور کار "بتاجا" قرار گیرد
فرمانده کل ارتش گفت: خدمت به کارکنان و ارتقاء سطح معیشت ایشان باید با نگاه جدی در بتاجا دنبال شود و هر فعالیت جدیدی با تأکید بر همین دیدگاه ادامه یابد.

حمایت سازمان پدافند غیر عامل از شرکتهای دانشبنیان سایبری کشور
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با ـدکید بر حمایت این سازمان از شرکتهای دانشبنیان سایبری داخلی گفت: مطمئنیم اگر در این زمینه حمایتهای لازم صورت گیرد، نیازی به خرید از خارج کشور نخواهیم داشت.

حماسههای بزرگتر از دفاع مقدس را رقم خواهیم زد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ما در آینده، حماسههای بزرگتری نسبت به حماسه دوران دفاع مقدس در عرصه جهانی رقم خواهد زد.

آشنایی با سه پهپاد تاکتیکی جهان
پهپادهای تاکتیکی از جمله پهپادهایی هستند که توسط نظامیان کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

نداجا آماده اجرای عملیاتهای مختلف
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه این نیرو آماده اجرای ماموریتهایت مختلف است، گفت: نداجا با داشتن تجهیزات مدرن، بهروز و نیروی انسانی توانمند آماده اجرای هرگونه ماموریت در آبهای مختلف است.

رونمایی از شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته در این نیرو طی سال جاری خبر داد.

ویژگیها و مختصات پهپادهای بالگردی جاسوسی و عملیاتی
دو نوع بالگرد MQ-8B و PD-100 از جمله بالگردهایی هستند که بهعنوان پهپادهای جاسوسی و عملیاتی در جهان مورد استفاده قرار میگیرند.

آشنایی با پایگاه چهارم هوانیروز؛ از اجرای ماموریتهای رزمی تا چگونگی آموزش خلبانان شنوک
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان گفت: این پایگاه ماموریت پشتیبانی رزمی مستقیم را از دیگر پایگاههای کشور بر عهده دارد؛ به نحوی که اگر در هر کدام از ماموریتهای دیگر پایگاهها درگیری رخ دهد و نیاز به پشتیبانی باشد، خلبانان ما به سرعت در آنجا حضور یافته و اقدامات مقتضی را انجام میدهند.

"پهپاد" پنجمین رکن نیروی دریایی سپاه/ دشمن اصلی ما آمریکاست
فرمانده نیروی دریایی سپاه توان "شناوری"،"تکاوری"،"موشکی" و "هوا دریا" را ازجمله ستون های توانمندی رزمی و عملیاتی نیروی دریایی سپاه برشمرد و افزود: پهپاد پنجمین رکن نیروی دریایی سپاه درتوان رزم و عملیات است.

نشست سهجانبه وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه در تهران برگزار شد
نشست سهجانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه ویژه مبارزه با تروریسم در تهران برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها