نیروهای دولتی لیبی وارد پایگاه گروه تروریستی داعش شدند

نیروهای دولتی لیبی در ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد پایگاه این گروه شدند.
کد خبر: ۸۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ - 10June 2016

نیروهای دولتی لیبی وارد پایگاه گروه تروریستی داعش شدند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، به نقل از العهد، نیروهای دولتی لیبی در ادامه عملیات علیه گروه تروریستی داعش وارد شهر سرت پایگاه این گروه در لیبی شدند.

نیروهای وابسته به دولت وفاق لیبی چند روز قبل اعلام کردند که پایگاه هوایی القرضابیه در نزدیکی سرت واقع در 450کیلومتری شرق طرابلس را از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

نیروهای دولت وفاق لیبی همچنین چند روز قبل روستای ابوهادی در فاصله 15کیلومتری جنوب شرق سرت را نیز از چنگال گروههای تروریستی آزاد کرده بودند.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیروهای دولتی لیبی، یک نیروگاه برق را در سرت که در فاصله 23کیلومتری از مرکز این شهر قرار داشت، از چنگال گروههای تروریستی آزاد کرده بودند.

گروه تروریستی داعش اسفند ماه سال 93 شهر بندری سرت را به اشغال خود در آورد و مقررات منع آمد و شد در این شهر برقرار کرد.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبهرو بوده است.

گروههای مختلف تروریستی بهخصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کردهاند.

با وجود گذشت دو ماه از انتقال مقر دولت الوفاق به طرابلس، این دولت همچنان با دشواریهایی برای بازگردان ثبات به این کشور روبهرو است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار