عربستان مدعی کشف و خنثی سازی چند حمله تروریستی شد

مقامات امنیتی و اطلاعاتی عربستان سعودی مدعی شده‌اند که پس از انفجار در نزدیکی مسجدالنبی توانسنته‌اند به سرعت عوامل مرتبط با داعش را شناسایی کنند.
کد خبر: ۹۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ - 10July 2016

عربستان مدعی کشف و خنثی سازی چند حمله تروریستی شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مقامات عربستانی مدعی شدند پس از انفجار در مدینه، چند حمله تروریستی دیگر را خنثی کردهاندبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ به نقل از پایگاه خبری سعودی گازت، ریاض مدعی شده است که در زمینه اطلاعاتی عملکردی هوشمندانه، دقیق و به موقع داشته است و پس از حملات جده، مدینه و قطیف توانسته است از حملات بعدی عوامل مرتبط با گروه تروریستی تکفیری داعش پیشگیری کند.

سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان گفته است که او وجود ارتباط میان عوامل بمب گذاریهای تروریستی اخیر در جده، قطیف و مدینه با گروه تکفیری تروریستی داعش را نمی تواند رد کند.

به گفته او، شواهدی وجود دارد که نشان میدهد بین این حوادث، به ویژه میان عوامل بمبگذاری در قطیف و مدینه هماهنگی وجود داشته است، چرا که هر دو مورد در زمان نماز مغرب اتفاق افتاده است.

الترکی همچنین مدعی شده است که آنها 12 پاکستانی مرتبط با گروه داعش را پیش از انجام اقدامات تروریستی بعدی شناسایی کرده و به سرعت آنها را دستگیر کرده است.

ترکی مدعی شده است که این 12 نفر با داعش در ارتباط بوده و مشغول آمادگی و اجرای مقدمات برای حملات تروریستی بعدی بودهاند، اما اقدام به موقع نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مانع از آنها شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها