در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفت؛

قدردانی رییس جمهوری از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس/ دستور رییس جمهوری برای تهیه گزارشی جامع از وضعیت عفاف و حجاب

رئیس جمهوری ضمن تقدیر از حضور پرشور و آگاهانه مردم روزه دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس، این حضور را نماد دیگری از استواری جامعه بر ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع از مظلوم دانست.
کد خبر: ۹۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ - 12July 2016

قدردانی رییس جمهوری از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس/ دستور رییس جمهوری برای تهیه گزارشی جامع از وضعیت عفاف و حجاب

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان عصر امروز -سه شنبه- در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تبریک عید سعید فطر، مشارکت گسترده گروههای مختلف اجتماعی در برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان و از جمله لیالی قدر را موجب تقویت بنیانهای اعتقادی و فرهنگی ارزیابی کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه انتخاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور را نیز تبریک و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، از خدمات مدبرانه و عالمانه آیت الله حسینی بوشهری در این سمت قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه گزارش تفصیلی جامع دبیر شورای عالی آموزش و همچنین دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت، آسیب ها و اختلالات آموزش زبان های خارجی در آموزش و پرورش و دانشگاه های سراسر کشور ارائه شد.

در این جلسه بر ضرورت قوام بخشیدن به برنامه های آموزشی زبان فارسی بویژه در سنین پایین و همچنین جلوگیری از انحصار یک زبان خارجی و به تصویب رسیدن آموزش 5 زبان خارجی در جرگه آموزشی کشور در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تاکید شد.

همچنین مقرر شد تا اشکالات در آموزش زبان های خارجی، اختصاص زمان زیاد آموزشی بدون کارآمدی لازم و تدریس و برنامه درسی این زبان ها بسته به نیازهای مختلف کشور در زمینه های علمی، تجاری و غیره و متناسب با ضرورت های کشور با بهره گیری از جدید ترین شیوه ها مورد بازنگری قرار گیرد.

قرار است گزارش شورای عالی آموزش و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سن مناسب آموزش زبان خارجی بدون آسیب رساندن به زبان ملی و درنظر گرفتن اقتضائات ملی و دینی در جلسات آتی این شورا مطرح شود و اعضا در اینباره پیشنهادات و گزارش های خود را مطرح کنند.

در ادامه جلسه نیز با اشاره به مصوبه های پیشین شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تبلیغ اثباتی و سازنده عفاف و حجاب در دستگاه های مختلف کشور، رییس جمهوری به وزارت کشور دستور داد تا این وزارتخانه و شورای اجتماعی کشور گزارش جامعی از نقاط ضعف و قوت و همچنین وضعیت عفاف و حجاب در کشور تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید تا اعضای شورا راهکارها و پیشنهادات برای ارتقای وضعیت عفاف و حجاب در کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
 

نظر شما
پربیننده ها