عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گف‌وگو با به دفاع پرس:

اقتصاد مقاومتی، قوام دهنده نظام سیاسی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدف رهبر معظم انقلاب از طرح پیام نوروزی با نام اقتصاد مقاومتی چیزی جز اقتصاد قوام بخش نظام سیاسی نیست. بر این اساس باید با افزایش ظرفیت‌های داخلی انگیزه اقتصادی در میان نیروی کار بالا رفته و بر کیفیت تولید افزوده شود.
کد خبر: ۹۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ - 27July 2016

اقتصاد مقاومتی، قوام دهنده نظام سیاسی است

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره مردمی شدن اقتصاد از طریق اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر فرزانه انقلاب، همواره همچون دیدبانی آسیبها و فتنههای داخلی و خارجی دشمن را رصد  و در برابر آن پتانسیلهای داخلی را نیز ارزیابی و به مردم برای مقابله با این دسیسهها گوشزد میکنند. یکی از همین دسیسههایی که دشمنان برای جمهوری اسلامی تعبیه کردهاند؛ معضل اقتصادی است.

وی ادامه داد: دشمن از ابتدای انقلاب، برای از پا درآوردن جمهوری اسلامی در پی نقشههای گستردهای همچون فرهنگی، سیاسی و امروز هم بهترین راه نتیجهگیری و ثمربخشی اهدافش را لطمه اقتصادی یافته است. لذا هدف رهبر معظم انقلاب از طرح پیام نوروزی با نام اقتصاد مقاومتی چیزی جز اقتصاد قوام بخش نظام سیاسی نیست. بر این اساس باید با افزایش ظرفیتهای داخلی انگیزه اقتصادی در میان نیروی کار بالا رود و به کیفیت تولید افزوده شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: شروع کار در هر جامعهای با فرمول اقتصادی نیست بلکه شروع کار از فرهنگ اقتصادی شکل میگیرد و تا این مساله در جامعه ما اصلاح نشود هیچ گامی در جهت بهبود شرایط و شاخصها موثر نخواهد بود چرا که وقتی تولید در کشور نداشته باشیم به نقطه مطلوب عرضه کالا نیز نخواهیم رسید.

زارع تاکید کرد: در ادبیات اقتصادی دنیا از ایران با داشتن 75 میلیون نفر جمعیت به عنوان "بازار بزرگ" یاد میشود. به این معنی که تامین نیازهای این تعداد جمعیت میتواند موجب ایجاد اشتغال، رشد، پویایی و گردش اقتصادی در داخل شود ولی وقتی این مزیت اساس سرمایهاور نمیشود تغییر اقتصادی نخواهیم داشت لذا برای جریانسازی و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی باید کارگاههای کوچک و بازارهای زود بازده را هر چه سریعتر به جریان بیاندازیم. 

انتهای پیام/321

نظر شما
پربیننده ها