مراسم اختتامیه جشنواره شعر و داستان «حافظان حرم» برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره شعر و داستان یک دقیقه‌ای «حافظان حرم» با تقدیر از نفرات برتر در قم به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ - 31August 2016

مراسم اختتامیه جشنواره شعر و داستان «حافظان حرم» برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از قم، در مراسم اختتامیه جشنواره شعر و داستان یک دقیقهای «حافظان حرم» که در سالن همایشهای ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به رشادتهای فرماندهان سپاه در مقابله با تروریسم، اظهار داشت: امیدواریم با گسترش رشادتها در کشورهای مختلف شیعه بتوانیم به شیوه مطلوب در مقابل تحقق اهداف کشورهای استکباری ایستادگی کنیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میتواند جامعه اسلامی را به سمت تحقق آرمانهای مورد نظر امام خمینی(ره) حرکت دهد.

همچنین مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در این مراسم گفت: پراکندگی سنی شرکتکنندگان جشنواره حافظان حرم در مقاطع سنی 9 تا 62 سال نشاندهنده طیف گسترده استقبال از این جشنواره ادبی است.

سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اتحادیه انجمن دانشآموزان، نهاد کتابخانههای عمومی، ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و صدا و سیما در راستای برگزاری جشنواره «شعر و داستان یک دقیقهای حافظان حرم» تقدیر کرد و ادامه داد: نوشتن برای حافظان حرم را باید با نوشتن برای هشت سال دفاع مقدس در سال 62 مقایسه کرد؛ که با این مقایسه وضعیت کنونی مطلوبتر است.

گفتنس است، در بخش شعر جشنواره، سید محمدمهدی مرادیان، علیاصغر شیخی و رضا نیکوکار شایسته تقدیر، و سیده تکتم حسینی و حجتالاسلام هاشمی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

همچنین در بخش داستان این جشنواره آثار جلال احمدی حسن آباد، احمد حیدریان، فائزه غفارحدادی و مرضیه پژوهانفر بهعنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در این مراسم فائزه غفار حدادی جایزهاش را به حافظان حرم تقدیم کرد. همچنین تجلیل از علی سامانلو فرزند شهید سعید سامانلو و سیدحسام حسینی فرزند شهید سیدپیمان حسینی و شعرخوانی محمدعلی مجاهدی پیشکسوت شعر آیینی، سید احمد حسینی شاعر برجسته پاکستانی، سیده تکتم حسینی شاعر برجسته افغانستانی و سید محمدمهدی شفیعی شاعر برجسته اهوازی از بخشهای دیگر جشنواره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها