وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید در حوزه قرآنی سازمان یافته وارد شود، گفت: نیازمندیم در هر منطقه یک مدرسه ویژه قرآن داشته باشیم که این مدرسه استعدادهای قرآنی را شناسایی و برنامهریزی کند.
جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی با حضور رؤسای سه قوه برگزار شد، در این جلسه بررسی جزئیات مربوط به مصوبه کنکور به شورایعالی آموزش و پرورش تفویض شد.
طهرانچی گفت: بدون پشتوانه علمی و فناوری، نه دیپلماسی، نه رسانه و نه میدان قادر به موفقیت نخواهند بود. دانشگاهها باید رسالت خود را در این مسیر به خوبی بشناسند و در جهت تقویت بنیانهای فکری و نظریهپردازی بومی گام بردارند.
در اولین کمیسیون ملی آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع عالی بسیج مطرح شد:
در اولین نشست کمیسیون ملی آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع عالی بسیج که در معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج مستضعفین برگزار و بر ایجاد تمدن اسلامی برای زمینهسازی ظهور و توجه به نقش دانشگاهها در این تمدنسازی تاکید شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع توسعه عدالت آموزشی را در دو مسیر محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و توسعه عدالت با رویکرد ارتقای کیفیت آموزشی دنبال میکنیم.
سرافراز با بیان اینکه کشورهای بلوک غرب به دنبال انحصارسازی هوش مصنوعی هستند، گفت: ایالات متحده آمریکا نمیخواهد کشوری در زمینه هوش مصنوعی ورود و پیشرفت کند.
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: توسل به شهدا برای انجام کارهای بزرگ از جمله اقداماتی است که به برکت آن کارها میافزاید، ازاینرو حضور خانواده معظم شهدا در نهضت ملی مدرسهسازی سبب تقویت این حرکت پر خیر و برکت خواهد شد.
«کاظمی» گفت: نگاه ما به بسیج باید وسیعتر و عمیقتر و بیش از یک تشکل باشد؛ زیرا نقش بسیج در تحقق مأموریتهای نظام تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با انتظارات خود از آموزش و پرورش فاصله زیادی داریم، گفت: دشمن باورها را به ویژه در نوجوانان و وحدت و انسجام مردم در حوزههای مختلف را نشانه گرفته است.
کاظمی گفت: امروز ۲۰ میلیون دانشآموز و پیشدبستانی در سراسر کشور داریم که ظرفیت عظیمی است و باید از این ظرفیت بزرگ در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.