به روز شده در: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶
ضرورت بهره‌گیری مراکز پژوهشی دفاع مقدس از بانک جامع اطلاعاتی
رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری مراکز پژوهشی دفاع مقدس از بانک جامع اطلاعاتی

سردار «حجت‌الله واعظی‌نژاد» با اشاره به تدابیر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص پژوهش‌های حوزه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بر این اساس، قرار شد تا ما یک بانک جامع اطلاعات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس داشته باشیم که تمام مراکز پژوهشی حوزه دفاع مقدس از آن استفاده کنند.
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
صحبت‌های شهید همت به من قوت قلب می‌داد
بی‌سیم‌چی شهید محمدابراهیم همت:

صحبت‌های شهید همت به من قوت قلب می‌داد

«محسن جدیدی» گفت: شهید همت آمد پشت بی‌سیم و دلداری‌ام داد و گفت که «ما می‌آییم و...» و من هم گفتم «من این‌جا هستم و شما نگران نباشید و...»، با شهید «همت» ساده صحبت می‌کردم و بعد از آن قوت قلب ‌می‌گرفتم.
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس به کتب درسی و دانشگاهی/ بانک موضوعی دفاع مقدس پژوهش‌ها را هدفمندتر می‌کند
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس خبر داد؛

ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس به کتب درسی و دانشگاهی/ بانک موضوعی دفاع مقدس پژوهش‌ها را هدفمندتر می‌کند

«مهدی امیریان» با بیان این‌که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در زمینه ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس در سرفصل‌های کتب درسی و دانشگاهی فعالیت می‌کند، گفت: درس‌آموزهای دفاع مقدس در تمامی رشته‌ها و سرفصل‌های دانشگاهی که قابلیت این را دارند تا موضوع دفاع مقدس در آن‌ها وارد شود، وارد خواهند شد.
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰
راهکار شهید «فرهاد آسمانی» برای استجابت دعاها

راهکار شهید «فرهاد آسمانی» برای استجابت دعاها

یکی از همرزمان شهید فرهاد آسمانی گفت: بعد از نماز به سرعت بیرون رفتم که مراقب کفش‌هایم باشم و شهید آسمانی به من گفت: خودت را از جمع جدا می‌کنی درحالیکه در آمین دسته جمعی به آدم چیزی می‌دهند.
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
دستاوردها و نمادهای شاخص «مهندسی رزمی» در دفاع مقدس
دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دستاوردها و نمادهای شاخص «مهندسی رزمی» در دفاع مقدس

«مهندسی رزمی» یکی از بزرگ‌ترین وظایف «جهاد سازندگی» در دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود که با انجام اقداماتی نظیر آماده‌سازی نقاط استقرار و تجمع، احداث پناهگاه‌ها و کمک به تسهیل و تحرک در جابه‌جایی یگان‌ها و متقابلاً اقدامات ضدتحرک برای دشمن، یگان‌های مانوری و رزمی را پشتیبانی می‌کرد.
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
برنامه‌های ارتش در هفته چهل و دوم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس
چهل‌سالگی سرو/

برنامه‌های ارتش در هفته چهل و دوم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته چهل و دوم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را با شعار «راهیان نور، فناوری جاودانگی دفاع مقدس و شهدا، چراغ هدایت و بصیرت» برگزار می‌کند.
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴
در عملیات پدافندی «شلمچه» چه گذشت؟ + اینفوگرافی

در عملیات پدافندی «شلمچه» چه گذشت؟ + اینفوگرافی

خطوط پدافندی جبهه ایران در جنگ تحمیلی پس از عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه صورت گرفت.
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
مجاهدت مخلصانه «مرتضی سلمان طرقی» برای پیوستن به خیل شهدا
شهید حاج احمد غلامی روایت کرده است؛

مجاهدت مخلصانه «مرتضی سلمان طرقی» برای پیوستن به خیل شهدا

شهید حاج احمد غلامی تعریف کرده است: شهید مرتضی سلمان طرقی در عملیات خیبر با گلوله مستقیم تانک به شهادت رسید، اما تا سال‌ها تصویر او در مقابل چشمانم قرار داشت.
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۲
سخنرانی شهید کاظمی در جمع نیرو‌های لشکر ۸ نجف ۲ سال پس از دفاع مقدس + فیلم

سخنرانی شهید کاظمی در جمع نیرو‌های لشکر ۸ نجف ۲ سال پس از دفاع مقدس + فیلم

سردار شهید حاج احمد کاظمی فرمانده لشکر ۸ نجف دو سال پس از دفاع مقدس در جمع نیرو‌های لشکر ۸ نجف به بیان توضیحاتی درباره برگزاری رزمایش جنوب کشور می‌پردازد.
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
شهادت ۴ فرمانده پس از نوید شهید همت در سخنرانی‌اش+ تصاویر

شهادت ۴ فرمانده پس از نوید شهید همت در سخنرانی‌اش+ تصاویر

چهار فرمانده در روز ششم اسفند سال ۱۳۶۲ در زمان سخنرانی شهید همت به شهادت رسیدند.
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۵
عاقبت مذاکره با دشمنان از زبان شهید «محمدابراهیم همت»

عاقبت مذاکره با دشمنان از زبان شهید «محمدابراهیم همت»

فرزند شهید همت در صفحه مجازی‌اش به نقل از پدر شهید خود نوشت: «اگر در وضعیت فعلی پشت میز مذاکره بنشینیم، چنان کلاهی بر سرمان می‌گذارند که داغ ننگ آن، تا ابد بر پیشانی نسل‌های آینده‌ ما هم باقی بماند».
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
آجیل مشکل‌گشا با طعم موشک‌باران!

آجیل مشکل‌گشا با طعم موشک‌باران!

فاطمه فروغی گفت: آن شب وقتی هواپیما‌های عراقی روی سر تهران موشک می‌انداختند من با چشم‌های اشکبار آجیل مشکل‌گشا می‌خوردم و با ترس و لرز، اعضا خانواده ام را می‌پابیدم که سالم باشند.
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
فیلم/ اختتامیه جشنواره انتخاب کتاب پاسداران اهل قلم

فیلم/ اختتامیه جشنواره انتخاب کتاب پاسداران اهل قلم

پانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم صبح امروز (۱۱ اسفند) با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کنگره شعر دفاع مقدس نشان داد روح حماسه در میان جوانان زنده و بیدار است
دبیر کنگره شعر دفاع مقدس:

کنگره شعر دفاع مقدس نشان داد روح حماسه در میان جوانان زنده و بیدار است

اسماعیلی گفت: طیفی وجود دارند که تاریخ مصرف گونه ادبیات پایداری را تمام شده می‌دانند، اما آثار ارسالی نشان داد هنوز شاعران دغدغه دارند و این ما هستیم که نتوانستیم به ابعاد مختلف دفاع مقدس بپردازیم و آن را مورد واکاوی قرار دهیم.
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
روایتی از یک عمر مجاهدت شهید گلمحمدی در تفحص شهدا

روایتی از یک عمر مجاهدت شهید گلمحمدی در تفحص شهدا

مستندساز و تهیه کننده تلویزیون خاطره‌ای از حضور در مقر کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح و همنشینی با شهید تفحص علیرضا گلمحمدی را روایت کرد