علی مست علی :

استقبال مردم، تنها امید عوامل نمایش "تمرد از حکم تیرمسجد گوهرشاد"

این نمایش داستان عاشقانه و سیاسی یک سرهنگ مخلوع ارتش است که بعد از تمرد از دستور رضاخان خلع درجه و تبعید می شود و سپس بعد از بیست و یک سال به خانه باز می گردد
کد خبر: ۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲ - 09July 2013

استقبال مردم، تنها امید عوامل نمایش

علی مست علی کارگردان نمایش " تمرد از حکم تیر مسجد گوهر شاد " در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: علاقه من به تاریخ معاصر ایران باعث شد درنمایشنامه نویسی هم این علاقه را لحاظ کنم و بیشتر به سمت موضوع هایی با تاریخ معاصر بروم. "عمارت ملک بانو" و "ورثه باغ شازده" دو نمایشنامه ای است که با موضوع تاریخ معاصر به نگارش درآورده ام و امیدوارم که در آینده آنها را روی سن ببرم.

وی افزود: نمایش "تمرد ازحکم تیر مسجد گوهرشاد"  داستان عاشقانه و سیاسی یک سرهنگ مخلوع ارتش است که بعد از تمرد از دستور رضاخان مبنی بر شلیک به طرف مردم خلع درجه و تبعید می شود وبعد از بیست و یک سال به خانه باز می گردد. فرزند این سرهنگ نیز در سال 42 از حکم تیرمحمد رضا شاه تمرد می کند.

کارگردان نمایش " زمین مقدس " اظهار داشت: قصه در بستری رئالیسم روایت می شود و برای روایت از ابزاری چون دکور، لباس و میزانسن های کلاسیک استفاده شده است. با توجه به اینکه امکانات بسیار کمی در اختیار داشتم مجبور شدم که در پایان داستان از رئالیسم جدا شوم و برای بیان بهتر قصه به سمت سوررئالیسم بروم.

کارگردان نمایش " محاق" ادامه داد: قرار بود که این نمایش در تماشاخانه حوزه هنری روی سن برود اما به دلایلی که هیچ گاه برای ما مشخص نشد این اتفاق نیافتاد و حوزه هنری سن تماشاخانه را در اختیار ما نگذاشت.

وی افزود: کل بودجه ای که صرف این تئاتر شده است را خودمان پرداخت کردیم و هیچ موسسه یا نهاد دولتی در این زمینه به ما کمک نکرده است، ما امیدواریم که تماشاگران با استقبال خوبی که از نمایش ما می کنند بخشی از هزینه های ما را پوشش دهند. چشم امید ما به استقبال تماشاگران است.

مست علی خاطرنشان کرد: شهاب مهربان، صبا کاظمی، الهام اخوان، هومن خدادوست، مهران شجاع، بیتا عزیز اوقلی، سپه گودرزی، کامران حاجی علی اکبر، محمد حسن فراهانی و نازنین بابایی بازیگران این نمایش هستند و تهیه کنندگی آن بر عهده مریم شجاع الدین است.

نظر شما
پربیننده ها