یک منبع آگاه:

آمریکا به داعش در استان دیاله کمک تسلیحاتی کرده است

برخی اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش در استان دیاله در شرق عراق، پنج‌شنبه شب گذشته توانستند مقادیر قابل توجهی سلاح و تجهیزات نظامی را که پیشتر توسط دو دستگاه بالگرد نظامی ائتلاف بین‌المللی در مناطق اطراف تخلیه شده بود، بدست آورند.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ - 29October 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک منبع امنیتی آگاه در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری الوقت اعلام کرد که هفته گذشته دو بالگرد نظامی ائتلاف بین‌المللی در اطراف دریاچه «حمرین» در «تل سلیمه» در منطقه سعدیه استان دیاله اقدام به تخلیه مقادیر قابل توجهی سلاح و تجهیزات نظامی کردند، که پس از آن، سرنشینان چند قایق پهلو گرفته در کرانه دریاچه حمرین اقدام به بارگیری این تجهیزات و تسلیحات کردند، تا این سلاح‌ها را به منطقه عملیاتی داعش برسانند. این منبع امنیتی سرنشینان قایق‌ها را افراد وابسته به گروه تروریستی داعش معرفی کرده است.
 
این نخستین بار نیست که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق اقدام به کمک نظامی مخفیانه و ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی و تکفیری فعال در عراق از جمله داعش می‌کند. پیش از این در جریان اشغال شهر الرمادی در اردیبهشت 1394 توسط گروه تروریستی داعش، علاوه بر مقامات عراقی، برخی رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی نیز آمریکا را به انفعال و عدم اقدام در برابر پیشروی داعش در این شهر متهم کرده بود.
 
علاوه بر این در منطقه «تلکیف» در موصل نیز هواپیماهای آمریکایی اقدام به بمباران مواضع ارتش عراق کردند که بر اساس آن تا کنون چهار سرباز ارتش شهید شدند که پس اعتراض دولت عراق اعلام شد که این اقدام به اشتباه صورت گرفته است.
 
در تحولات دیگری مرتبط با عراق، ائتلاف بین المللی از چهارشنبه اخیر، حملات خود را علیه مواضع گروه تروریستی داعش به شدت کاهش داده است. کم شدن حجم  حملات ائتلاف آمریکایی علیه مواضع داعش در عراق پس از سفر وزیر دفاع آمریکا به آنکارا صورت گرفت که در جریان آن ترکیه بر مداخله خود در عملیات موصل اصرار کرد.
 
در دیدار اخیر وزیر دفاع آمریکا با مقامات آنکارا، حتی اعلام شد، مقامات آمریکایی توانسته‌اند رضایت بغداد را برای حضور ترکیه در عملیات نظامی در موصل بدست آورند، که این خبر با واکنش تند مقامات عراقی و تکذیب پذیرش ترکیه در عملیات موصل همراه شد. به نظر می‌رسد کاهش حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در موصل با هدف فشار بیشتر بر عراق جهت پذیرش مداخله و حضور انکارا در عملیات موصل صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها