حجت الاسلام شجونی:

امام حسن مجتبی(ع) سفره دار نیازمندان و شیعیان بود/ بخشش و انفاق، رمز شکوفایی انسان

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: امام حسن مجتبی(ع) اولین اولویت خود را رسیدگی به مردم قرار داد و سفره کرامت حضرت، زبانزد خاص و عام بود.
کد خبر: ۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳ - 24July 2013

امام حسن مجتبی(ع) سفره دار نیازمندان و شیعیان بود/ بخشش و انفاق، رمز شکوفایی انسان

حجت الاسلام جعفر شجونی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: انفاق اموال و پرداختن به مناسک عبادی و پیاده رفتن به سوی خانه خدا و سفرههای گستردهای که حضرت، برای قشر محروم و متوسط جامعه میگستراند از جمله اقداماتی بود که توسط امام حسن (ع) انجام می شده است.
 

وی گفت: هر کدام از ایام هفته به نام برخی از ائمه است؛ مثلا روز شنبه متعلق به پیامبر(ص)، یکشنبه متعلق به حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و روز دوشنبه به نام امام حسن مجتبی(ع) و برادر گرانقدرش امام حسین(ع) است و آنچه درباره امام حسن مجتبی در زیارت روز دوشنبه آمده این است که ایشان را خطاب کرده اند به دوست، برگزیده، نور، حجت و راه خدا.

حجت الاسلام شجونی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) همان طور که از اسمش پیداست  هم خلقش حسن بود و هم رفتارش نیکو. وی سفره دار اهل بیت بود وهمواره سفره اش برای فقرا ونیازمندان پهن بود.

وی خاطرنشان کرد: راوی ای به نام «ابن نجی» می گوید: روزی امام حسن مجتبی(ع) درحال غذا خوردن بود که دید سگی از کنارش عبور می کند که حضرت در این لحظه یک لقمه از غذا را خودش می خورد و لقمه ای به آن حیوان می داد که به حضرت گفتم این حیوان مزاحم شماست، بگذارید ردش کنم که امام حسن در جوابم گفت: من از خدا حیا می کنم که تنها مشغول غذا خوردن باشم درحالی که موجود زنده ای به من نگاه کند.

حجت الاسلام شجونی تاکید کرد: رفتار ومنش امام حسن مجتبی(ع) مانند پدر واجداد گرانقدرش بود؛ خاندان امام حسن مجتبی(ع) خاندان بزرگی بودند و همواره دوستدار مردم بویژه شیعیان و فقرا بودند.

وی ادامه داد: رسیدگی به محرومان نه تنها چیزی از انسان کم نمیکند بلکه مومنان با توجه و رسیدگی به وضعیت سایر مردم اعم از اینکه انفاق مالی یا غیر مالی باشد از جمله  علم آموزی، بصیرت بخشی یا شاد کردن دیگران باشد هر نوع افزایشی که در دیگران ایجاد کند این افزایش دیگران به نوعی موجب تزکیه خود فرد خواهد شد .

عضو جامعیت روحانیت مبارز تأکید کرد: اساسا رمز شکوفایی انسان در این است که آنچه را که میتواند به ویژه آنچه را که اضافه دارد را به دیگران انفاق کند این امر هم از درون او را تزکیه خواهد کرد و هم بر داشتههای او افزوده خواهد شد.

شجونی بر لزوم ترویج سبک زندگی مردم به تبعیت از امام حسن مجتبی(ع) تأکید کرد و گفت: باید همواره انسانها کرم و بخشش داشته باشند خواه این بخشش به لحاظ مادی باشد خواه به لحاظ معنوی.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار