افتتاحیه هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد

آیین افتتاح هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان نخل‌های سوخته 7، صبح امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹ - 12March 2014

افتتاحیه هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، آیین افتتاح هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان نخلهای سوخته 7، صبح امروز با ادای احترام به مقام والای شهیدان در گلزار شهدای این شهر آغاز و سپس با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان، شاعران و مردم ولایت مدار شهرستان زرند در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند برگزار شد.

در ابتدای این مراسم "حبیب الله خنجری" فرماندار زرند ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در مراسم، گفت: در ایام دفاع مقدس رزمندگان و جوانان برومند این مرز و بوم در جبههها حاضر شده و با آن وضعیتی که دشمن برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده بود به دفاع از کشور پرداختند و با سرافرازی و پیروزی نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز را محافظت کردند.

وی افزود: امروز شما عزیزانی که در حوزه شعر دفاع مقدس کار میکنید، بدانید ارزش زبان و قلم شما کمتر از اسلحه دوران دفاع مقدس نیست، بنابراین باید فرهنگ دفاع مقدس را ایجاد کنید و در ترویج این فرهنگ در جامعه بکوشید و قطعا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشکلات ما کمتر خواهد شد.

خنجری ابراز کرد: در دوران اسارت از لحاظ امکانات وضعیت بسیار بدی در آنجا حاکم بود اما رزمندگان با کمترین امکانات برنامههای دعا و مناجات و حتی جلسات و مسابقات شعر برگزار میکردند و همین پایمردی و استقامت آنها باعث شد پس از سی ماه اسارت با سرافرازی به وطن برگردند.

فرماندار زرند در ادامه اتحاد بین اسرا در زندانهای صدام را رمز پیروزی اسرا عنوان کرد و گفت: تنها موردی که توانست اسرا را در کار خودشان موفق کند وعراقیها نتوانند با نفوذ فرهنگی آن را از بین ببرند اتحاد بین اسرا بود.

وی در پایان برگزاری چنین جشنوارههایی را باعث توزیع خدمات فرهنگی و ارتقا تخصصی ابزار هنر و دانش در حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت دانست و گفت: از کلیه سازمانها، ارگانها و نهادهای دولتی ذیربط که به برگزاری این جشنواره کمک کرده و به نحوی ما را یاری کردند قدردانی نموده و امیدواریم در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد پیشرفتهای روزافزون مردم زرند در این زمینه باشیم.

در ادامه "عباس ایرانمنش" یادگار دوران دفاع مقدس با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا، به ذکر خاطرهای از شهید عرب پرداخت و گفت:  شهید عرب در عملیات کربلای یک در گردان 412 در حالی که در یک ستون در حال حرکت بود، ناگهان تیر رسام به کوله پشتی او که پر از مهمات بود برخورد کرد و آتش گرفت.

وی ادامه داد: این جوان به همرزمش میگوید چفیه را در دهان من بگذار تا صدایم بالا نرود و با این کار تنها دشمن فکر میکند که بوتهی درختی در حال سوختن است و با این کارش 300 نفر را نجات داد و این شهید از خود یک الگوی کشوری و جهانی و افتخاری برای این استان به ارمغان آورد، ولی ما چقدر در شبانه روز یاد این شهدا هستیم؟

در ادامه این مراسم از خانواده 7 شهید هنرمند و 3 جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس شهرستان زرند به نامهای "حسن رشیدی" شاعر پیشکسوت، "یدالله حسن زاده" جانباز 70 درصد، "حسین خاقی" جانباز و خانواده شهید هنرمند "هادی عربنژاد"، خانوادههای شهید "محمد برهان نژاد"، شهید "مسعود جعفری"، شهید "سیدمحمد امیری"، "سیدمجید امیری"، "علی محمد تقی زاده" و خانواده شهید هنرمند "محمد درگاهی" تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها