آیت‌الله خاتمی:

غرب پس از اتمام ماجرای هسته‌ای پروژه حقوق بشر را آغاز می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به طور قطع، ماجرای هسته‌ای که تمام شود، آنها (غربی‌ها) پروژه حقوق بشر را آغاز می‌کنند و اکنون نیز به ایران آمده و با فتنه‌گران حقیر و پست ملاقات می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹ - 13March 2014

غرب پس از اتمام ماجرای هسته‌ای پروژه حقوق بشر را آغاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله سید احمد خاتمی، در یادواره سرداران و 400 شهید شهرستان تفت، بزرگداشت ائمه جمعه فقید، حجتالاسلام یحییزاده نماینده بسیجی مردم تفت در مجلس و سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان اظهار داشت: مردم امروز نگاه کنند و ببینند که رهبری کجا ایستاده و چه مواضعی دارد و دانشمندان و صنعتگران وارد میدان شوند و اقتصاد مقاومتی را سامان دهند.
 
وی افزود: اینکه آمریکا میگوید؛ تحریم ایران را پای مذاکره کشانده است، یک دروغ است زیرا اگر تحریمها موثر بود، در سال 91 باید پای میز مذاکره میرفتیم.
 
امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: در تیرماه سال 91، به گفته اوباما ایران باید دست تسلیم را بالا میآورد اما یک ماه بعد از آن، مردم دستها را بالا بردند و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گفتند.
 
وی تصریح کرد: این تحریمها نبود که ما را پای میز مذاکره کشاند بلکه تدبیر مقام معظم رهبری بود و البته ایشان 6 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در مشهد فرمودند که چشم من از مذاکره آب نمیخورد اما مخالفتی نیز با آن نمیکنم زیرا میدانم که مسئله آنها بمب اتم و مسئله هستهای نبود بلکه مشکل اصلی آنها با اصل و هویت نظام اسلامی است.
 
آیتالله خاتمی عنوان کرد: به طور قطع، ماجرای هستهای که تمام شود، آنها پروژه حقوق بشر را آغاز میکنند و اکنون نیز به ایران آمده و با فتنهگران حقیر و پست ملاقات میکنند.
 
وی ضمن تقدیر از مواضع بسیار شجاعانه رئیس قوه قضائیه بیان کرد: فتنهگران عملاً با این ملت مبارزه کردند و امید آمریکا شدند و بانکیمون اکنون از آنها حمایت میکند و دیدار اشتون با آنها نیز جرقهای بود که بحث حقوق بشر در ایران دوباره به میان آمد.
 
آیتالله خاتمی خاطرنشان کرد: اینها میگویند اگر کسی قتل هم کرده، او را قصاص و اعدام نکنید، اما مگر میشود با حکم اسلام مخالفت کرد و در واقع همه اینها بهانه است و اینها میخواهند برای نظامی اسلامی مشکل ایجاد کنند.
 
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیام شهیدان این است که ای مردم ما وقتی جنگ سخت بود، به میدان رفتیم و امروز دشمن با جنگ نرم میخواهد نظام اسلامی را براندازد و آنچه دیروز تجربه کردیم، مقاومت، مقاومت و مقاومت بود زیرا چشم ما نیز از این مذاکرات آب نمیخورد.
 
وی تصریح کرد: اگر مقاومت کنیم، پیروزیم البته مقاومت هزینه هم دارد و آفرین بر مردمی که هزینه مقاومت را سالها پیش با تقدیم 220 هزار شهید و با اشک چشم خود پرداختند.
 
آیتالله خاتمی تاکید کرد: این پیام شهداست که نظام را از جانتان بیشتر دوست داشته باشید و در کمتر وصیتنامه شهیدی است که نگفته باشد "امام را تنها نگذارید".
 
وی ادامه داد: ما همراه ولایتیم و راه ما، راهی است که ایشان تعیین میکند و تند و کند نیز نمیرویم؛ نه میگوییم مذاکرات هستهای فتحالفتوح است، زیرا رهبری این را نگفتند و نه میگوییم که شرف و عزت ما را از بین میبرد که اگر چنین بود، رهبری با آن مقابله میکردند.
 
امام جمعه موقت تهران، ولایت و وحدت را رمز پیروزی ملت ایران دانست و تاکید کرد: ما تا آخرین نفس و قطره خون خود، حامی ولایت باقی خواهیم ماند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، نظام اسلامی را یادگار شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: حفظ این نظام اسلامی برای هر کس وظیفهای را تعیین میکند و برای مسئولان ما این وظیفه را تعیین میکند که مردم را بدبین نکنند و ارباب رجوع را تکریم کنند.
 
آیتالله خاتمی عنوان کرد: اداریها، تابلوی نظام اسلامی هستند، زیرا مردم شبانهروز با آنها سر و کار دارند و اگر آنها خوب عمل نکنند، عملکرد ضعیف آنها پای نظام اسلامی نوشته میشود و اگر بد عمل کنند، باز هم پای نظام اسلامی نوشته میشود.

نظر شما
پربیننده ها