حجت الاسلام شیرازی در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

"شهید صیاد شیرازی" یک ارتشی با روحیات بسیجی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: برجسته ترین شاخصه‌های شخصیتی شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس به منصه ظهور رسیده است.
کد خبر: ۱۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 12April 2014

حجتالاسلام "علی شیرازی" مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس در تشریح ویژگی های شخصیتی شهید "علی صیاد شیرازی" اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی یک ارتشی با روحیات بسیجی بود، وی در کردستان و جنوب کشور برای دفاع از کشور جانانه به میدان آمد.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به نقش شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس گفت: اگر نقش شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که بهترین و برجسته ترین شاخصه های شخصیتی وی در طول انقلاب در این برهه از زمان به عرصه ظهور رسیده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به آثاری که در رابطه با شهید صیاد شیرازی نوشته شده است، خاطر نشان کرد: با گذشت پانزده سال از شهادت این فرمانده مقتدر نمی توان گفت با تولید کتاب و دیگر آثار حق مطلب را درباره این شهید به جا آورده ایم.

وی کتاب "درکمین گل سرخ" نوشته محسن مومنی شریف را یکی از آثار خوب تولید شده در رابطه با زندگی این شهید دانست و تصریح کرد: کتاب در کمین گل سرخ بهترین اثر نوشته شده در رابطه این شهید است. اگر بتوانیم این آثار را در جامعه و میان افسران جوان ارتش گسترش دهیم، در اینصورت می توان نقش شهید صیاد را در ارتش زنده کرد.

حجت الاسلام شیرازی با تاکید بر لزوم پرورش افسرانی در تراز شهید صیاد شیرازی در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با معرفی ابعاد شخصیتی و نظامی شهید صیاد شیرازی می توانیم جوان ارتشی را به سمتی هدایت کنیم که صیادها از درون ارتش پرورش یابد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با ابراز تاسف از کم کاری های گذشته در رابطه با شهدا، اذعان کرد: امروز پانزدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی بود و متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم نقش ایشان را آن گونه که بوده است، تبیین کنیم.

وی شهید صیاد شیرازی را انسانی چند وجهی دانست و گفت: شهید صیاد شیرازی قبل از شروع جنگ، فعالیت های مختلفی داشته و پس از پایان جنگ تحمیلی نیز در سنگرهای مختلف ایفای نقش کرد. شخصیت وی به گونه ای بود که حضورش باعث اتحاد بین سپاه و ارتش شده بود.

حجت الاسلام شیرازی، شهید صیاد شیرازی را در بین نیروهای سپاه شخصیتی محبوب برشمرد و اظهار داشت: بنده به عنوان یک پاسدار اعلام می کنم شهید صیاد شیرازی به اندازه شهدای شاخص سپاه در بین این مجموعه دارای محبوبیت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ترویج سبک زندگی، مدیریتی و اخلاقی شهید صیاد شیرازی را در جامعه امروز مهم خواند و گفت: باید از زندگی شهید صیاد شیرازی دهها رمان و داستان و فیلم ساخته شود چرا که اگر این کار صورت نگیرد ما نتوانسته ایم نقش ایشان را به جامعه امروز و به خصوص نسل جوان انتقال دهیم.

نظر شما
پربیننده ها