امریکا به نقش داشتن در برکناری مرسی متهم شد

رهبر القاعده طی سخنانی با اشاره به تحولات مصر، امریکا را به دست داشتن در توطئه کودتا علیه محمد مرسی متهم کرد.
کد خبر: ۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰ - 03August 2013

امریکا به نقش داشتن در برکناری مرسی متهم شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ایمن الظواهری رهبر القاعده در اولین سخنان خود در مورد تحولات مصر مدعی شد امریکا در همکاری با ارتش در اجرای کودتا علیه محمد مرسی و برکناری وی از قدرت نقش داشته است.

الظواهری در سخنان خود و با اشاره به مواضع امریکا در روزهای بعد از کودتا مدعی شده است که دولت امریکا همراه با برخی گروه های سکولار در مصر، در توطئه چینی برای  برنامه ریزی و  اجرای کودتای ارتش علیه محمد مرسی با ارتش همکاری داشته است.

به گزارش "المنار" لبنان؛ رهبر القاعده همچنین با اشاره به حمایت های امریکا از گروه های سکولار در مصر، به توطئه چینی امریکا در همکاری با این گروه ها برای آینده سیاسی مصر اشاره کرد و با انتقاد از دخالت های امریکا در این کشور عنوان داشت برخی از افراد و گروه ها در صحنه سیاسی مصر فرستاده و نماینده امریکا در این کشور به شمار می روند.

شایان ذکر است که این رهبر القاعده بدون اشاره به اقدامات خرابکارانه خود در برخی کشورهای اسلامی منطقه، اجرای کودتا در مصر و برکناری محمد مرسی در قدرت را اقدامی غیر دموکراتیک توصیف کرد و با اشاره به حمایت امریکا از کودتا، به انتقاد از سیاست این کشور در قبال تحولات مصر پرداخته است.
 

نظر شما
پربیننده ها