عملیات عاشورای 3 ، احیای دوباره تیپ 10 سیدالشهدا (ع)‌سپاه /یگانی که در هر کجای جبهه بود آتش به جان دشمن می انداخت

«عملیات عاشورای 3 با رمز مبارک «یا سید الشهداء(ع)» در ساعت 2 بامداد 25 مرداد 1364و با هدف انهدام یگانهای دشمن در منطقه عملیاتی شمال فکه توسط نیروهای سپاه پاسداران انجام گرفت.
کد خبر: ۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸ - 16August 2013

عملیات عاشورای 3 ، احیای دوباره تیپ 10 سیدالشهدا (ع)‌سپاه /یگانی که در هر کجای جبهه بود آتش به جان  دشمن می انداخت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ، درهمان دقایق اولیه بعد از عملیات سرزبانها حماسه خوابیدن شهید حاج قاسم اصغری رو سیم خاردار بود . ما خبر نداشتیم . فقط به خودمان  میبالیدیم که یک چنین رفیقی داریم .

نام تیپ  210 سیدالشهداء (ع) یا همان لشگر 10 سیدالشهداء (ع) با نام سرداران شهیدی چون حاج علیرضا موحددانش و حاج کاظم نجفی رستگار گره خورد است . یگانی که در هر کجای جبهه حضور پیدا می کرد آتش به جان سپاه دشمن می انداخت .

دشمن فکر میکرد با شهادت شهید "علیرضا موحد دانش" در عملیات والفجر 2  و شهیدحاج کاظم رستگار در عملیات بدر ، تیپ سیدالشهداء (ع) از زبانها خواهد افتاد . اما شاگردان شهید موحد و رستگار ، تابستان 1364 در عملیات عاشورای 3 و در منطقه عملیاتی فکه یکبار دیگر خواب دشمن را آشفته کردند و حماسه ای آفریدند که در تاریخ 8 سال دفاع مقدس میدرخشد .

تابستان سال 64 و بعد از شهادت شهید رستگار سردار حاج علی فضلی فرماندهی تیپ ده سیدالشهداء (ع) را عهده دار شد و در اولین هجوم فرزندانش ، طعم تلخ شکست را به دشمن چشاند . «عملیات عاشورای 3 با رمز مبارک «یا سید الشهداء(ع)» در ساعت 2 بامداد 25 مرداد 1364و با هدف انهدام یگانهای دشمن در منطقه عملیاتی شمال فکه توسط نیروهای سپاه پاسداران انجام گرفت.

در این نبرد رزمندگان تیپ 10 سیدالشهداء با پاک سازی 14 کیلومتر مربع از منطقه فکه موفق به انهدام 2 پل ارتباطی مهم ، 2 دستگاه تانک و 11 انبار مهمات ، چندین دستگاه خودرو و مقادیر زیادی ادوات و تجهیزات مهندسی دشمن بعثی شدند. همچنین گردان 1 و 2 از تیپ 108 لشکر 16 دشمن منهدم و بیش از 600 نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شده و 35 نفر نیز اسیر شدند.

مقادیر زیادی سلاح سبک و سنگین و چندین دستگاه خمپاره انداز و مقداری تجهیزات لجستیکی و مخابراتی نیز به غنیمت نیروهای ایرانی درآمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار