مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اعلام کرد؛

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری 10 شهید گمنام در کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام کرمان هشتم آذر سال جاری مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ - 22November 2016

به گزارش دفاع پرس از کرمان، سرهنگ پاسدار محمدمهدی ابوالحسنی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه این استان در روز ششم آذر سال جاری میزبان 10 شهید گمنام خواهد بود، افزود: سه شهید گمنام بدو ورود در شهر ماهان، سه شهید در زهکلوت از توابع شهرستان رودبارجنوب، 2 شهید در اندوهجرد و 2 شهید در شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر دفن می شوند.

وی اظهار کرد: یکی از 2 شهیدی که در شهر نگار دفن می شوند، 17 ساله و در دوم فروردین 1362 در عملیات والفجر منطقه فکه به شهادت رسیده است.

وی ادامه شهید دیگر سوم اسفند 1362 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون در سن 26 سالگی به شهادت رسیده است.

سرهنگ ابوالحسنی گفت: شهید منطقه زهکلوت نیز متعلق به عملیات والفجر یک در منطقه فکه است که تاریخ 21 فروردین 1362 در سن 17 سالگی به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینکه شهید دیگر زهکلوت در سن 29 سالگی و در 20 بهمن سال 1364 در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو به شهادت رسیده است اظهار کرد: دیگر شهید این منطقه 17 ساله و در عملیات خیبر در جزیره مجنون و در سوم اسفندماه 1362 به شهادت رسیده که در زهکلوت به خاک سپرده می شود.

وی به مشخصات سه شهید گمنامی که قرار است در شهر ماهان دفن شوند اشاره کرد و گفت: نخستین شهید گمنام این منطقه، 22 ساله و در سوم دی 1365 در عملیات کربلای چهار در محل ام الرصاص ندای حق را لبیک گفته است.

وی ادامه داد: شهید گمنام دیگر شهر ماهان نیز سوم اسفند 1362 در جزیره مجنون و در عملیات خیبر در سن 18 سالگی و شهید گمنام سوم شهر ماهان در 21 فروردین 1362 و در سن 24 سالگی در عملیات والفجر یک در محل فکه شهد شیرین شهادت نوشیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان به مشخصات شهدای گمنامی که در شهر اندوجرد به خاک سپرده می شوند اشاره کرد و گفت: این شهدا نیز به ترتیب 32 ساله در سوم اسفند 1362 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون و شهید دیگر 19 ساله در 21 فروردین 1362 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسیده اند.

وی با بیان اینکه برنامه هایی برای زمان حضور 10 شهید گمنام در کرمان در نظر گرفته شده است اظهار کرد: این شهدا ساعت 9 و 30 دقیقه روز شنبه ششم آذر در فرودگاه کرمان مورد استقبال مسئولان و مردم شهید پرور استان کرمان قرار می گیرند و سپس پیکر پاک این شهدا بر دوش مردم در خیابان های اصلی شهر به سمت حسینیه ثارالله حرکت خواهد کرد.

وی افزود: آیین وداع با 10 شهید گمنام استان کرمان بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله این شهر روز شنبه ششم آذر ماه و مراسم وداع با شهدا در شهرهای دیگر کرمان نیز هفتم آذرماه بعد از نماز مغرب و اعشا برگزار می شود.

وی تاکید کرد: آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام کرمان هشتم آذر سال جاری مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) راس ساعت هشت و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

ابوالحسنی تصریح کرد: آمار شهدای گمنام استان کرمان با ورود 10 شهید گمنام در ششم آذر سال جاری به 200 شهید افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها