صبح امروز؛

کتاب «بلدچی» در خرم آباد رونمایی شد

کتاب «بلدچی» نخستین روایت بلند دفاع مقدس لرستان با حضور قائم‌مقام رئیس حوزه هنری کشور رونمایی شد.
کد خبر: ۲۱۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ - 05December 2016

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد مراسم رونمایی از کتاب «بلدچی» نخستین روایت بلند دفاع مقدس لرستان امروز با حضور قائم‌مقام رئیس حوزه هنری کشور، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، مدیرکل حوزه هنری لرستان، رزمندگان لرستانی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

اسماعیل سپهوند نویسنده کتاب «بلدچی» در مراسم رونمایی این کتاب اظهار داشت: برای نوشتن این کتاب به‌عنوان یک امانت‌دار سعی کردم هر آنچه دیده و شنیده‌ام را بر روی کاغذ بیاورم.

وی افزود: خود بهتر از هرکس می‌دانم که این کتاب ایرادات و اشکالاتی داشته که برای برطرف شدن این نقص‌ها پذیرای نظر همه فعالان حوزه کتاب هستم و امیدوارم همه همرزمانم همت کرده و نسبت به نوشتن خاطرات خود از جنگ اقدام کنند.

نویسنده کتاب «بلدچی» به حضور صدها هزار رزمنده، جانباز و آزاده در حماسه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: درصورتی‌که هر رزمنده 100 صفحه از خاطرات خود از جنگ را نوشته و بازگو کند می‌توان کم‌کاری‌های صورت گرفته در این حوزه را جبران کرد.

وی بابیان اینکه نوشتن این کتاب حدود چهار سال و ویرایش آن سه سال به طول انجامیده است، عنوان کرد: محتوای این کتاب از زمان تولد شروع می‌شود و تا سال هزار و 370 ادامه دارد.

نویسنده کتاب «بلدچی» با اشاره به اینکه کتاب بلدچی چهار جلد 700 صفحه‌ای است، بیان کرد: کتابی که امروز رونمایی شد جلد اول آن است و جلدهای بعدی نیز آماده است که طی چند ماه آینده یک جلد دیگر آن رونمایی می‌شود.

وی دلیل نام‌گذاری کتاب بلدچی را کار خود در دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: در زمان دوران دفاع مقدس کار من راهنما و اطلاعات عملیات بوده که دشمن را ابتدا شناسایی می‌کردیم و سپس نیروهای پیاده را برای انجام عملیات به منطقه می‌بردیم.

سپهوند بابیان اینکه اسپانسرهای زیادی برای چاپ کتاب وجود داشته است، اظهار داشت: بعد از به اتمام رسیدن نوشتن کتاب بلدچی حوزه هنری استان پای‌کار آمد و تمام هزینه‌های چاپ کتاب را پرداخت کرد.

وی این در مراسم از همرزم خود «مرحوم حمید قبادی» یادکرد و افزود: این رزمنده بزرگ اولین کسی بود که در استان شروع به نوشتن خاطرات خود از جنگ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار