سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد؛

مرگ 274 نفر بر اثر گاز گرفتگی در هشت ماه نخست امسال

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در هشت ماهه سال جاری 274 نفر بر اثر مسموميت با گاز منوكسيد كربن جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۲۱۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ - 26December 2016
مرگ 274 نفر بر اثر گاز گرفتگی در هشت ماه نخست امسالبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که در هشت ماهه سال جاری 274 نفر بر اثر مسموميت با گاز منوكسيد كربن جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات 227 نفر بود 20.7 درصد افزايش يافته است.

كل تلفات مسموميت با گاز منوكسيد كربن 199 نفر مرد و 75 نفر زن بودند. استان‌های تهران با 61، آذربايجان شرقی و فارس هر كدام با 22 و اصفهان با 19 فوتی بيشترين تلفات مسموميت با گاز منوكسيدكربن را داشته‌اند، اين در حالي است كه آمار تلفات گازگرفتگي در تعداد قابل توجهی از استان‌ها كمتر از 10 نفر گزارش شده است.

بر اساس اين گزارش آمار مرگ و مير ناشي از مسموميت با گاز منوكسيد كربن در آبان ماه سال جاری با كاهش 12.5 درصدی مواجه بوده و از 56 فوتی در آبان سال قبل به 49 فوتی در آبان امسال رسيده است.

سازمان پزشكی قانونی كشور به استناد آمارهاي موجود ضمن هشدار نسبت به افزايش تلفات مسموميت با گاز منوكسيدكربن در نيمه دوم سال بر رعايت نكات ايمنی در نصب و به‌ كارگيری وسايل گرمايشی در فصل پاييز و زمستان تأكيد كرد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها