مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس:

تاریخ دفاع مقدس می‌تواند نسل آینده را راهبری کند

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: تاریخ دفاع مقدس نه تنها نسل گذشته بلکه آینده را نیز می‌تواند راهبری کند زیرا در دفاع مقدس صحنه‌هایی داشتیم که هم ردیف واقعه عصر عاشورا بود.
کد خبر: ۲۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹ - 19June 2014

تاریخ دفاع مقدس می‌تواند نسل آینده را راهبری کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در هم اندیشی فرماندهان و مسئولان ادوار شفاهی لشکر۱۰سید الشهداء(ع) گفت: هرچند رزمندگان ما مقام اصحاب امام حسین(ع) در عاشورا را ندارند ولی کسانی هستند که در عاشورای امام عصر خود، با تأسی از یاران عاشورای امام حسین(ع) هشت سال جان بر کفِ اخلاص نهادند و در جبهه ها حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه تمام صحنه های عاشورا در دفاع مقدس نیز روی داد، افزود: واقعه عاشورا برای این تاکنون زنده مانده که در بیان واقعه به کمیت سپاه اشاره نمی کنیم بلکه آن بازگو می کنیم تماما احساس و معنویات یاران امام حسین(ع) است در صورتی که اکنون در بیان واقعه دفاع مقدس ما صرفا به کمیت یعنی تعداد نفرات، ادوات و میزان مهمات دشمن اشاره می کنیم و در بیان روحیات و معنویات رزمندگان غافل شدیم.

سردار خضرایی با یاد آوری این نکته که علت کم اثری حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، غفلت از بیان کیفیت روحیه ایثارگری رزمندگان است، عنوان کرد: اکنون بجای آن که به مظلومیت علی اصغرهای دفاع مقدس اشاره کنیم، لقلقه صدور بیانیه به مناسبت های مختلف دفاع مقدس را داریم.   

وی با یاد آوری این مطلب که نتوانستیم جنگ تحمیلی را خوب تبیین کنیم، خاطر نشان کرد: تدوین اطلاعات دقیق دفاع مقدس موضوعی است که نباید از آن غفلت کنیم چرا که دراین صورت مورد تحریف واقع می شود البته در بیان این اطلاعات هم باید آن خایی که جنبه تربیتی دارند بازگو شوند.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس ادامه داد: اگر امروز چنین موضوعاتی را هم نشینان با شهدا خلق نکنند، دیگران بدعت هایی می گذارند که برای پاسخ به این بدعت ها باید وقت زیادی را هزینه کنید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار