استاندار خراسان رضوی با صدور پیامی ایام الله دهه فجر را تبریک گفت

به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی استاندار خراسان رضوی در پیامی این ایام الله را تبریک گفت.
کد خبر: ۲۲۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 31January 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در پیام خود آورده است:

دهه فجر صبح امیدی است که هر کرانه‌ی آفتابش، ایمان، وحدت، آگاهی و امید را بر محور پیروی از فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) معنا کرد و ایشان چه خوش مصداق عینی این کلام را اینگونه بیان فرمودند که رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود.

بدون شک، آن زمان که این خاک در سلطه و چپاول طاغوتیان دست نشانده ­ی استکبار خزیده بود، ندای رهبری درد آشنا و آگاه، روح انسانیت، ایمان و غیرت مرد و زن این سرزمین را زیر پرچم لطف الهی با آزادی و آزادگی پیوند داد و مردم به پاس این وصال، سرافراز فریاد زدند: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و آن صبح امید که رنگین بود به خون پاک هزاران شهید در طلیعه 22 بهمن، مطلع درخشانی شد که آوازه‌ی شکوهمندش برای همیشه تاریخ را مبهوت رشادت‌های لاله‌های به خون خفته­ای کرد که ملت غیور ایران در آن صبح جاوید، یکصدا فریاد می‌زدند: «در بهار آزادی، جای شهدا خالی».

این بود یادمانی از آن افتخار و عطیه‌ی الهی که گل های آن بهار سرسبز مزین به نام پاک شهیدانی است که بسیار گفته‌اند و نوشته‌اند و البته که عظمت و شکوه آن ایمان، وحدت و ایثار در دور گردش قلم نمی‌گنجد.

اینک آنچه بسیار حائز اهمیت بوده این است که ماییم و گذشته‌ای سرشار از افتخار و آینده‌ای پر از امید و موفقیت (ان شاءالله) و مسئولیت خطیر و سنگین شناخت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهیدان عزیز و ضرورت و تکلیف تلاش بیش از پیش در تمامی عرصه‌ها در جهت دستیابی به آرمان­ های بلند رهبر کبیر انقلاب که تعالی و پیشرفت ملک و ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

بی‌تردید در این چند دهه‌ی گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران تحت لوای هدایت­ های مقام عظمای ولایت در طول این چند ساله خاصاً با تدابیر دولت خدمتگزار توانسته است با وجود تمامی فشارها و تحریم‌ها و دسیسه‌های دشمنان و بدخواهان به شیوه‌ی احسن از حداکثر ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در مسیر رو به رشد خود استفاده کند.

انقلاب اسلامی با ظهور خود دست طمع بسیاری از جهان‌خواران را از منابع و ظرفیت‌های ایران اسلامی قطع کرد اما باید در نظر داشت که دایره طمع و دسیسه‌های مستکبران و در رأس آن آمریکا و اسرائیل غاصب هر روز پیچیده ‌تر می‌شود. بدون تردید با توجه به نقشه‌ها و توطئه های دشمنان اسلام و استکبار در شرایط حساس کنونی، نیاز امروز ایران اسلامی به ایمان، اتحاد، تعاطف و همدلی بین همه ­ی گروه­ها و طبقات اجتماعی با در نظر داشتن سرعت پیشرفت کشور در سال­ه ای اخیر، در سایه‌ی لطف الهی و عنایت ولی نعمتمان امام مهربانی­ ها و همت و همدلی دولت و ملت و از سوی دیگر زخم خوردگی دشمنان انقلاب اسلامی از این مهم، نقش تبلیغ و بیان ارزش های بنیادین انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و اهمیت پاسداری از آن و انتقال به نسل جوان و فهیم امروز ایران، که آن دوران حساس را درک نکرده‌اند، هر روز حساس‌تر و مهم‌تر می‌شود.

این مهم، در کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که فرمودند:«نسل جوان کنونی و جوانانی که حتی پیروزی انقلاب اسلامی و مقاطع مهم آن را ندیده‌اند، نوخاسته‌ها و رویش‌های انقلاب هستند که در مقایسه با نسل جوان اول انقلاب، بسیار بهتر و هوشیارانه‌تر عمل می‌کنند، به روشنی واضح و آشکار است.

بی‌تردید در این میان، نقش پیشروان و پیشقراولان انقلاب اسلامی، مسئولان، صحابه قلم، هنرمندان و استادان در جهت تحکیم این میثاق مقدس بسیار خطیر و با ارزش است.

از آنجا که دهه‌ی فجر امسال، مقارن شده است با آغاز رویداد مهم مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام و معرفی مشهد به عنوان قطب فرهنگی و ارتباطات جهان اسلام و ضرورت ایجاد منطقه‌ی آزاد بین گفتمان مذاهب در شرایط امروز جهان اسلام، دهه فجر و یوم‌الله 22 بهمن، فرصت مغتنمی است که این سالگرد شکوهمند بتواند معرف نگرش عالمانه‌ی آرمان­خواهی و هدف‌گزاری متعهدانه سیاسی و فرهنگی ملت ایران به جهانیان باشد.»

لذا اینجانب با تبریک ایام الله دهه‌ی فجر و 22 بهمن به تمامی مردم غیور ایران خصوصاً مردم شریف استان خراسان رضوی، در حالی سی و هشتمین سالگشت نزهت استقلال و آزادی ایران را جشن می‌گیریم که هنوز دیری از وداع یار دیرین امام و رهبری و همگام مبارزات نهضت اسلامی و حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمی‌گذرد که دست تقدیر ایشان را نیز چون یار دیگر خراسانی رهبر عزیزمان مرحوم آیت الله طبسی در صف بزرگان فقید این طریق منور قرار داد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها