با حضور هدایت الله بهبودی صورت گرفت؛

رونمایی از 10 عنوان کتاب با موضوع «شهدای انقلاب اسلامی مشهد»+ تصاویر

همزمان با سی و هشتمین فجر پیروزی، در مراسمی با عنوان «میراث انقلاب» از 10 عنوان کتاب با موضوع شهدای انقلاب مشهد، شهیدان محمد علی حنایی، علی‌اکبرعلی‌آبادی، مهری زارع، فاطمه امیری بیرجندی ، علی‌اکبردهنوی، جواد نباتی مقدم، بتول چراغچی، سید رضا کامیاب و حسین آستانه پرست رونمایی شد.
کد خبر: ۲۲۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ - 08February 2017
به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، همزمان با ایام­ الله دهه فجر انقلاب اسلامی، آئین رونمایی از 10 عنوان کتاب که به زندگی شهدای انقلاب مشهد شهیدان شهیدان محمد علی حنایی، علی‌اکبرعلی‌آبادی ، مهری زارع، فاطمه امیری بیرجندی ، علی‌اکبردهنوی، جواد نباتی مقدم، بتول چراغچی، سید رضا کامیاب و حسین آستانه پرست که توسط پژوهشگران و نویسندگان جوان گردآوری و منتشر شده است با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی سطح شهر، پژوهشگران و نویسندگان و خانواده‌های شهدا در تالار شهر مشهد برگزار شد.

هدایت‌الله بهبودی در این مراسم اظهار داشت: این کتاب‌های انقلابی‌ که توسط نویسندگان انقلابی نوشته شده است به واقع هویت انقلابی ما را نشان می‌دهد.

وی افزود: شعارهایی که در دوران انقلاب در مشهد سر داده می‌شد در زاهدان، بندرعباس و دیگر شهرها و استان‌های کشور هم سر داده می‌شد و انسجام و هماهنگی خوبی میان آحاد ملت ایران در بحث سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی برقرار بود.

نویسنده کتاب«شرح اسم»با بیان اینکه مشهد نقش اثرگذار و پررنگی در فعالیت‌های دوران انقلاب داشت؛ خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی منتشرشده توسط رژیم پهلوی آمار شهدای ۹ و ۱۰دی ماه 1357 مشهد بسیار بیشتر از شهدای ۱۷ شهریور تهران هستند و مشهد نقش بزرگ و مهمی در سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

بهبودی گفت: اقدامات شهرداری مشهد در بحث چاپ کتاب‌های انقلابی بسیار ارزنده و حائز اهمیت است و امیدواریم که هرکدام از ما بتوانیم وظایف خود را در بحث معرفی انقلاب به نسل‌هایی که در آن دوران نبودند به‌خوبی انجام دهیم.

رونمایی از کتاب مربوط به خاطرات محله چهنو و کتاب عکس محمد‌رضا عطایی عکاس انقلاب مشهد،تقدیر از رمضانعلی شاکری، نویسنده کتاب انقلاب اسلامی در مشهد که اولین کتاب تاریخ انقلاب مشهد را در سال 1358به رشته تحریر در آورده است و تقدیر از خانواده شهدا انقلاب از دیگر بخش­های این مراسم بود.

گفتنی است این مراسم به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شده بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها