خواهر«شهید علی ارشدی»شهید تازه شناسایی شده فارس:

مادرم در میان ما نیست تا ببیند جگرگوشه‌اش بازگشته/ پایان انتظار 34 ساله

خواهر شهید علی ارشدی در مراسم تشییع و وداع با پیكر مطهر 10 شهید گمنام و با نام دوران دفاع مقدس با حضور مردم ولایتمدار و خداجوی شیراز برگزار شد، گفت: من سه ساله بودم كه برادرم شهید شد و بالاخره بعد از ۳۴ سال انتظار خبری از او آمد.
کد خبر: ۲۲۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۴ - 01March 2017

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مرضیه ارشدی، خواهر شهید علی ارشدی كه لحظه‌ای از اشك شوق آرام نمی‌گرفت، اظهار داشت: من سه ساله بودم كه برادرم شهید شد و بالاخره بعد از ۳۴ سال انتظار خبری از او آمد. دو شب پیش خبر بازگشتش را آوردند. باورم نمی‌شد، واقعاً نمی‌دانستم چه كنم. حال كه مادر در میان ما نیست تا ببیند جگرگوشه‌اش بازگشته است.

علی در سال ۶۱ در عملیات محرم و منطقه عین خوش به شهادت رسید و تا امروز گمنام بود. با اشتیاق هرچه تمامتر وارد فرودگاه شدم به محض اینكه وارد شدم، علی هم همزمان به استقبالم آمد به طوری كه اولین پیكر شهیدی كه از داخل مسجد فرودگاه بیرون آمد، پیكر علی بود. دیگر توانم را از دست دادم و به خاطر همین اینقدر بی‌تابی می‌كنم».

باز هم خبر آوردند كه كبوترهای عاشق به آشیانه باز می‌گردند و چه بازگشت عاشقانه‌ای آن هم در ایامی كه متعلق به بانوی بی‌نشان است. آری! سرافرازان گمنام دیار عشق و بندگی پس از سال‌ها گمنامی همزمان با ایام سالروز عروج مظلومانه كوثر نبوت بازگشتند. هم‌او كه قرن‌هاست عاشقان و سرگشتگان عالم گم‌گشته مزار اویند.

باز هم شمیم لاله‌ها در فضای دیار ما پیچید و باز هم عاشقان را سرگشته‌ كرد. خانواده‌های لاله‌ها، خادمان و هر كه نشان عاشقی بر دل داشت امروز آمده بود. اما امان از دل خانواده‌های شهدای گمنام. چه اشك‌ها و چه ناله‌هایی را كه در این مراسم ندیدم و نشنیدم. محال بود كه این اشك ها را بیینی و این ناله‌ها را بشنوی و دلت نلرزد.

بازگشت عاشقانه پیكر ۱۰ شهید به آشیانه

شب گذشته بود كه پیكر مطهر ۱۰ شهید گمنام و بانام دوران دفاع مقدس را به شیراز آوردند و صبح امرو‍ز، ۱۰ اسفندماه مراسم استقبال از این لاله‌های خوش عطر دیار عشق و بندگی در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

زمانی كه شهدا را آوردند، یكی را دیدم كه بیش از همه بی‌تابی می‌كرد به حدی كه توان راه رفتن بر پشت پیكر شهدا را نداشت و هركسی در اطرافش سعی می‌كرد او را آرام كند. لحظه‌ای مكث كردم تا ببینم او كیست كه اینقدر بی‌تابی می‌كند. حدسم درست بود خواهر از یكی شهدایی بود كه بعد از ۳۴ سال بازگشته است.

بالاخره انتظار ۳۴ ساله به پایان رسید و اینك لحظه دیدار بود. چه بازگشت عاشقانه و باشكوهی كه همه مردم در این شادی سهیم شدند. هر كه آمده بود دلش را همراه با شهدایی كه امروز حی و حاضر آنجا بودند، كرد.

پیكرهای مطهر كبوترهای عاشق بعد از برگزاری مراسم استقبال به معراج شهدا واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بردند و از آنجا پیكرهای مطهر هر كدام از آنان را برای برگزاری مراسم‌های وداع با شهدا به نقاط مختلفی از شهر شیراز منتقل كردند.

۴ تن از شهدا تعیین هویت شده‌اند

حمیدرضا گرامی، مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حاشیه این مراسم گفت: امروز مرسم استقبال از پیكر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در شیراز برگزار شد كه ۶ شهید گمنام و ۴ شهید بانام هستند كه بعد از گذشت بیش از ۳ دهه به دیار خود بازگشتند.

وی با یادآوری اینكه ۴ تن از شهدا از طریق آزمایش‌های ژنتیك و همچنین پلاك‌های هویتی شناسایی شدند كه مربوط به شهرستان‌های جهرم، كازرون، زرقان و پاسارگاد هستند، افزود: این شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در روز پنج‌شنبه، ۱۲ اسفندماه در جاری در شهرستان‌های خود تشییع و خاكسپاری خواهند شد.

برگزاری مراسم وداع با شهدا در ۱۷ نقطه شیراز

گرامی با بیان اینكه پیكرهای مطهر ۶ شهید گمنام نیز در شهرستان‌های پاسارگاد، شیراز، نورآباد و زرقان تشییع و به خاك سپرده خواهند شد، گفت: در این ایام مراسم‌های وداع با شهدا در تمام نقاطی كه قرار است شهدا تشییع شوند برگزار خواهند شد و در شهر شیراز در مجموع ۱۷ مراسم شب وداع با شهدا برگزار می‌شود.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به تشریح اسامی تعیین هویت شده پرداخت و گفت: شهید محمود (سیاوش) همتی از شهر زرقان و از رزمندگان لشكر ۳۳ المهدی دوران دفاع مقدس بود كه در سال ۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات تك دشمن به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهید كرامت‌الله بیات از رزمندگان لشكر ۳۳ المهدی اهل خشت كازرون، شهید الماس ارشدی از رزمندگان لشكر ۱۹ فجر مربوط به شهرستان پاسارگاد و شهید عبدالرضا خوشرو از رزمندگان لشكر ۳۳ المهدی از شهرستان جهرم، دیگر شهدای شناسایی شده هستند كه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) تشییع و به خاك سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار