پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتاء نماینده ولی فقیه در سپاه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اختیار برخی وجوه شرعی را به نماینده خود در سپاه پاسداران تفویض کردند.
کد خبر: ۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷ - 26August 2013

پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتاء نماینده ولی فقیه در سپاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سپاه نیوز، در پی استفتاء حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران از محضر رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه ادا و پرداخت برخی وجوهات شرعی، حضرت آیتالله خامنهای اختیار برخی وجوه شرعی را به وی تفویض کردند.

بنا بر این گزارش، نماینده ولیفقیه در سپاه در نامه خود آورده است: «در مراکز مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعضاً وسایل و اشیای شخصی افراد مختلف اعم از کارکنان و مراجعهکنندگان باقی میماند که به دلیل تفاوت شرایط، وضعیت متفاوتی دارند که شرح آن مفصل و موجب تصدیع خواهد شد ولی نهایتاً مشمول حکم مجهولالمالک میشوند که باید از طرف صاحبان آنها صدقه داده شود.»

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان اینکه در این مورد اذن حاکم شرط است، پیشنهاد کرد: «کلیه موارد مذکور در سپاه پس از فحص و یأس از پیدا شدن صاحبان آنها فروخته شود و وجوه حاصله و همچنین وجوه مربوط به رد مظالم در اختیار نماینده ولیفقیه قرار گیرد تا به افراد مستحق مرتبط با سازمان از قبیل سربازان بیبضاعت، کارگران و نیروهای خدماتی و قراردادی نیازمند صدقه داده شود.»

مقام معظم رهبری نیز در پاسخ به این استفتاء مرقوم کردند: «بسمهتعالی. جنابعالی مجازید همانگونه که نوشتهاید عمل کنید. انشاءالله موفق باشید. سیدعلی خامنهای»

دفتر نماینده ولیفقیه در سپاه به دنبال استعلامها و پیگیریهای متعدد فرماندهان، مدیران و پاسداران در خصوص نحوه ادا و پرداخت این وجوهات، اعلام کرد: آحاد پاسداران، مدیران و فرماندهان محترم میتوانند وجوهاتی چون؛ دیون، رد مظالم و اموال مجهولالمالک را به شماره حساب 819800729808 بانک سپه شعبه شهید کلاهدوز به نام نماینده ولیفقیه در سپاه واریز کنند.

نظر شما
پربیننده ها