ولایتی عنوان کرد؛

فعالیت بسیج دانشجویی در امور فرهنگی ضروری است/ شعبه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در عراق و لبنان راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی شعبه‌هایی از این دانشگاه در کشورهای عراق و لبنان در آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ - 11July 2017
شعبه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در عراق و لبنان راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علی اکبر ولایتی» رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مسئولین نواحی بسیج دانشجویی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد شعبه‌هایی را در عراق و لبنان دایر می‌کند تا جوانان عراقی و لبنانی بتوانند از تحصیلات عالیه بهره‌مند شوند.
 
وی ادامه داد: بدین ترتیب بعد از تفاهم نامه‌ای که با مسئول عراقی منعقد می‌شود، در کربلا، نجف، بصره و بغداد شعبه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را خواهیم داشت.
 
ولایتی تصریح کرد: در دانشگاه‌های ما باید «علم و عمل» و «علم و ایمان» با هم باشد. احیای فرهنگ اسلامی را باید در دانشگاه داشته باشیم، لذا با همکاری معاونت فرهنگی، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و بسیج تلاش می‌کنیم به این مهم برسیم.
 
وی بیان داشت: بسیج دانشجویی از ارکان دانشگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی است؛ بسیج به عبارتی فتیان (جوانمردان) تاریخی است زیرا بسیاری از مقاومت‌ها در برابر ظالمان توسط جوانمردان صورت می‌گرفت.
 
ولایتی عنوان کرد: بر این اساس از نظر فرهنگی بدون بسیج تصمیم نخواهیم گرفت، لذا معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد پناهگاه بسیج خواهد بود زیرا معتقدیم ممتازترین مجموعه سازماندهی شده در حوزه فرهنگی و اعتقادی بسیج است.
 
وی ادامه داد: بسیج رسالتی دارد که با هیچ سازمانی قابل مقایسه نیست، از این روی حضور همه جانبه بسیج این دانشگاه در کارهای اعتقادی و فرهنگی ضروری است. آینده دانشگاه آزاد رو به جلو است و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند اقتصاد دانش بنیان یکی از ماموریت‌های اصلی ما خواهد بود البته کارهایی شده ولی کافی نیست.
 
ولایتی گفت: در این حوزه باید با اتصال به صنعت بتوانیم نیازمندی‌های آن‌ها را درک کرده و مطابق آن نیازها تولید علم صورت گیرد، به عبارت دیگر پژوهش برای پژوهش نباشد.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها