شرایط آثار ارسالی به همایش سوختگان وصل اعلام شد

پانزدهمین همایش سوختگان وصل با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حادثه «حله» عراق و شهدای حادثه قطار تبریز ـ مشهد، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری 24 مهرماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ - 04September 2017
پانزدهمین همایش سوختگان وصل 24 مهرماه برگزار می‌شود/ شرایط آثاری ارسالی به همایش اعلام شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «سعید حدادیان» دبیر پانزدهمین همایش سوختگان وصل پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری این همایش اظهار داشت: همایش سوختگان وصل در حالی از سال 1380 برگزار می‌شود که امسال به پانزدهمین ایستگاه خود رسیده است.

وی با بیان اینکه اولین همایش سوختگان وصل را با هدف تجلیل از جانبازان شیمیایی برگزار کردیم، افزود: امسال ما با شهدایی مواجه شدیم که بعد از طی کردن یک اربعین و زیارت سیدالشهداء (ع) در «حله» به جمع سوختگان وصل پیوستند.

«سعید حدادیان» با اشاره به اینکه ما معتقدیم که زیارت امام معصوم مقدمه وصال به خدا است، خاطرنشان کرد: حتی شهر «حله» که این شهدا در آن‌جا به شهادت رسیدند نیز محل ولادت حدود 33 پیغمبر بزرگ و در برهه‌ای از زمان محل حضور علمای تشیع بوده است.

دبیر پانزدهمین همایش سوختگان وصل در تشریح شرایط ارسال آثار به این همایش، با بیان اینکه مرحله ارسال آثار از خردادماه آغاز شده است، اظهار داشت: آخرین مهلت دریافت آثار ادبی شرکت کنندگان، 25 شهریور ماه است.

وی شرایط آثار دریافتی را به شرح ذیل اعلام کرد:

1- برای ارسال اثر در بخش شعر، محدودیتی به لحاظ قالب وجود ندارد.
2- داستان‌های ارسالی کوتاه باشند و از 5000 کلمه بیشتر نباشد.
3- قطعه ادبی در همایش شرکت داده نخواهد شد.
4- در دو بخش شعر و داستان، محدودیتی به لحاظ تعداد اثر برای ارسال وجود ندارد.
5- شایسته است آثار ارسالی از طریق نمابر به صورت تایپ شده باشند و یا با خط خوانا بر روی برگه A4 یا کاغذ کلاسور ارائه شوند.
6- رعایت مهلت مقرر برای ارسال آثار به دبیرخانه همایش الزامی است.
7- دبیرخانه همایش، آثار ارسالی را عودت نخواهد داد.
8- شایسته است هر یک از آثار، دارای شناسنامه اثر (نام اثر، نام و نام خانوادگی صاحب اثر، شماره تماس و نشانی، میزان تحصیلات) باشد.
9- 25 شهریورماه آخرین مهلت دریافت آثار است و دریافت آثار تا 4 مهرماه تمدید خواهد شد.
10- ارسال آثار از طریق نشانی الکترونیکی با قلم B Nazanin و سایز 14 در فرمت 2010 یا 2007 ارسال شوند.
11- از ارسال آثار با نام مستعار اکیداً خودداری شود.
12 تنها آثاری به داوری راه پیدا می‌کنند که با موضوع همایش (نکوداشت شهدای زیارت اربعین (حله)) و یا شهدای حادثه قطار مشهد هم‌خوانی داشته باشند.

«سعید حدادیان» با بیان اینکه پانزدهمین همایش سوختگان وصل 24 مهرماه (25 محرم) مصادف با سالروز شهادت امام سجاد (ع) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری این همایش در این ایام این بود که پیش زمنیه‌ای برای راهپیمایی بزرگ اربعین امسال ایجاد کنیم.

وی افزود: کارهایی که در سلسله همایش‌های سوختگان وصل صورت گرفته فقط محدود به تهران نبوده، بلکه در سطح کشور صورت گرفته است، حتی معمولا از خارج از ایران نیز با آثاری از شاعران کشور افغانستان هم مواجه بودیم.

دبیر پانزدهمین همایش سوختگان وصل بیان داشت: اگر آثاری با موضوعیت شهدای مدافع حرم نیز ارسال شود، داوران به عنوان یک بخش ویژه خواهند پرداخت.

«سعید حدادیان» همچنین به اعلام نحوه ارسال آثار به پانزدهمین همایش سوختگان وصل پرداخت و خاطرنشان کرد: شماره تماس و نمابر دبیرخانه همایش: 02166484522، نشانی پست الکترونیکی همایش: avh@nahadut.ir و sokhteganevasl.ir نیز وب‌گاه اطلاع‌رسانی این همایش است.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار