معاون هماهنگ کننده تیپ نیرو مخصوص حضرت زهرا(س):

این روزها حال و هوای دفاع مقدس برای جاماندگان از قافله شهدا تکرار می‌شود

این روزها بسیاری از رزمندگان از اینکه بار دیگر به دوستان و رفقای قدیمیشان نزدیک شده و آنها را از نزدیک حس می‌کنند، خرسندند. با حضور در کنار پیکرهای شهیدان، حال و هوای دفاع مقدس برای جاماندگان از قافله شهدا تکرار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ - 31August 2013

این روزها حال و هوای دفاع مقدس برای جاماندگان از قافله شهدا تکرار می‌شود

سرهنگ حسین فراهانی، معاون هماهنگ کننده تیپ نیرو مخصوص حضرت زهرا(س)، در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به دلیل انتخاب پادگان سیدالشهدای تیپ نیرو مخصوص حضرت زهرا(س)برای برگزاری برنامه شبی با شهدا گفت: این مکان در مرکز شهر است و دسترسی به آن برای عموم مردم راحت است. همچنین تا محل قدیم مجلس شورای اسلامی و معراج شهدا نیز فاصله چندانی ندارد.

وی افزود: وسعت پادگان نیز زیاد بوده و امکانات رفاهی برای حضور چند ساعته مردم فراهم است.

فراهانی بیان کرد: این مقر مربوط به سپاه است، بسیاری از شهدا نیز از سپاه اعزام شدهاند و با حضور در این مکان به نوعی به محل خدمت خودشان بازگشته و از آنجا تشییع میشوند.

معاون هماهنگ کننده تیپ نیرو مخصوص حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: 92 تابوت در فضای زمین چمن میدان صبحگاه چیده میشوند و مردم نیز هنگام برگزاری مراسم با حضور در کنار پیکرهای شهدا به راز و نیاز با خداوند متعال میپردازند.

وی با اشاره به برنامههای مراسم شبی با شهدا گفت: بعد از نماز مغرب و عشا و قرائت دعا، حجت الاسلام والمسلمین ثمری سخنرانی خواهد نمود و سپس یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت میپردازد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، با اشاره به هدف برگزاری چنین برنامههایی اظهار کرد: نباید یادمان برود که بودیم و کجا بودیم. در روزهایی که ایران بر اثر جنگ و ترورها ناامن بود، با جانفشانی شهدا و رزمندگان توانستیم بار دیگر امنیت را به کشور بازگردانیم.

وی افزود: مردم باید بدانند که ناامنی به راحتی به وجود میآید اما برای برقراری امنیت باید جان داد.

یادآور میشود؛ مراسم شبی با شهدا ساعت 18 تا 22 در جوار 92 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس، در پادگان سید الشهدای تیپ تیرو مخصوص حضرت زهرا(س) واقع در میدان حر، خیابان امام خمینی(ره) برگزار میشود.

همچنین پیکرهای مطهر این شهدا، صبح روز دوشنبه 11 شهریورماه، مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) از تیپ نیرو مخصوص حضرت زهرا(ع) به سمت مجلس شورای اسلامی تشییع خواهند شد و پس از انجام مراسم به معراج شهدا انتقال داده میشوند.

گفتنی است؛ کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکرهای این92  شهید تازه تفحص شده که در عملیاتهای بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و تک دشمن در سال1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیدهاند را در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون کشف کرده است. تعدادی از شهدا که شناخته شدهاند جزء نیروهای لشکر 10 مخصوص سیدالشهدا(ع) و لشکر 27 محمد رسول الله بوده و تعدادی نیز جزء شهدای خوزستان و دیگر استانها میباشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار