مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم:

1600 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در قم اجرا می شود/ اجرای برنامه‌ها با شعار «من انقلابی‌ام»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: در قالب 45 سرفصل بیش از هزار و 600 برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که با شعار «من انقلابی ام» اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ - 19September 2017

1600 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در قم اجرا می شود/ اجرای برنامه ها با شعار «من انقلابی ام»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات ساختمان آیت‌الله سعیدی برگزار شد، اظهار داشت: تقارن سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس با ماه محرم فرصت مناسبی برای بیان وجوه تشابه دفاع مقدس و واقعه عاشورا است زیرا هم انقلاب اسلامی و هم دفاع مقدس ریشه در فرهنگ اسلام دارد و امتداد واقعه عاشوراست.

وی افزود: رزمندگان اسلام عاشورا را مشق کردند و هفته دفاع مقدس در واقع نقطه اوج و تجلی حماسه سالهای ایثار و شهادت است و اگر بخواهیم گره های امروز جامعه را حل کنیم، راهی جز الگوبرداری از فرهنگ دفاع مقدس نداریم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم با تشریح برنامه های این ستاد گفت: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مسؤولیت استاندار قم در اواخر تیرماه تشکیل شد و به دنبال آن کمیته های 6 گانه روابط عمومی و اطلاع رسانی با مسؤولیت صداوسیما، کمیته فرهنگی هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته نیروهای مسلح و نمایشگاه یاد یاران با مسؤولیت سپاه استان، کمیته پشتیبانی با مسؤولیت شهرداری، کمیته شاهد و ایثارگران با مسؤولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امور بانوان با مسؤولیت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فعالیت خود را آغاز کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: در مجموع در قالب 45 سر فصل بیش از هزار و 600 برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش بینی و برنامه ریزی شده است و نقطه اوج برنامه ها، رژه نیروهای مسلح و نمایشگاه یاد یاران توسط کمیته نیروهای مسلح خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر رژه حماسی روز 31 شهریور، مراسم معنوی خطبه‌خوانی نیروهای مسلح در روز پنجشنبه 30 شهریورماه نیز که یادآور اعزام‌های زمان دفاع مقدس است با حضور همه نیروهای مسلح ساعت 7 و 30 دقیقه صبح در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از برگزاری برخی از مراسم دفاع مقدس قبل از آغاز هفته دفاع مقدس یاد کرد و گفت: مراسم یادواره شهدای «مشق عشق» به مدت هشت شب و همایش «کربلا و جبهه‌ها» ویژه روحانیون طی رزهای اخیر، برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی و همچنین فراخوان 21 جشنواره شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به برگزاری 10 همایش شعر در هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: جشنواره ادبی یوسف نیز از اردیبهشت ماه آغاز شده و استان قم با بهره‌مندی از نویسندگان خوب خود توانست رتبه سوم را در این جشنواره کسب کند که از میان هزار و 25 اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود 97 اثر از استان قم بوده و بیش از 20 اثر آن به مرحله پایانی جشنواره راه پیدا کرده است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم، برخی ویژگی های منحصر به فرد قم در دوران دفاع مقدس را برشمرد و در ادامه تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس استان افزود: رونمایی از دو اثر موسیقایی دفاع مقدس با عنوان مادران شهیدان و شهدای ناجا و افتتاح سه یادمان شهدای بی نشان در دانشگاه آزاد اسلامی قم، آمادگاه شهید مصطفی خمینی(ره) و مرکز آموزشی امام علی (ع) نیز از برنامه های امتداد هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی گفت: اجرای برنامه های کتابخوان ویژه هفته دفاع مقدس و بسیاری دیگر از برنامه های درون سازمانی، منطقه ای و استانی، شاخصه کل برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود که همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و با شعار «من انقلابی ام»، رنگ و بوی حسینی (ع) به خود خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار