مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

13 آبان تبلور خشم ملت ایران در برابر یزدیان است

مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه 13 آبان تبلور خشم ملت ایران در برابر یزدیان است، گفت: ملت ایران در برابر مستکبر زیاده‌خواه می‌ایستد.
کد خبر: ۲۶۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ - 04November 2017
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم ملت ایران بود/ آمریکا از آحاد ملت ایران می ترسدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم 13 آبان شهر زنجان با اشاره به اینکه سه واقعه مهم تاریخی در 13 آبان به وقوع پیوسته است، اظهار داشت: تبعید امام در سال 1343، اعتراض دانش آموزان در 13 آبان 57 و تسخیر سفارت آمریكا در 13 آبان 58 که به عنوان انقلاب دوم مشهور است، از وقایع مهم این روز محسوب می شود.

کاشانی پور با بیان اینکه در سال 1343 شرایط اجتماعی و فشارهای مردمی یاران امام،  روحانیت، طلاب و مدرسین حوزه علمیه قم سبب شد که حضرت امام را پس از ده ماه زندان و حصر در تهران و شهر قم آزاد کردند، افزود: هر روز که می گذشت بر شدت مبارزات حضرت امام با رژیم فاسد و جبار افزوده می شد.

وی با اشاره به اینکه در مهرماه 1343 که مصونیت مستشاران نظامی آمریکا از تصویب مجلس گذشت، حضرت امام سخنرانی معروف را بر ضد آن قانون در روز تولد حضرت زهرا (س) بیان کردند، خاطرنشان کرد: امام در این سخنرانی، تنظیم کننده لایحه و تصویب کنندگان و اجرا کنندگان را خائن به اسلام و کشور دانسته و شدیدترین حملات را به رژیم شاه و آمریکا بویژه به رئیس جمهور آمریکا داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرایط سیاسی و اجتماعی سبب شد که جز تبعید حضرت امام (ره) هیچ راه گریزی برای حفظ رژیم شاه و استمرار سلطه ننگین آمریکا نمانده باشد.

مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در واقعه دیگری در 13 آبان رژیم پهلوی برای خاموش کردن صدای مردم و دانشجویان در میدان ژاله حمام خون به راه انداخت، افزود: اما این موضوع موجب نشد تا حرکت ملت ایران خدشه‌دار شود.

کاشانی‌پور با اشاره به اینکه در 13 آبان سال 57 خون 65 دانش آموز به دستور آمریکا بر روی زمین ریخته شد، ادامه داد: ملت آزاده ایران اسلامی در این روز در برابر استکبار جهانی ایستادند.

وی با بیان اینکه آمریکا گمان می کرد که در سال های 43 و 57 ملت ایران را به زانو درآورده است، گفت: اما در سال 58 جوانان ایرانی به منظور پاسداشت خون شهدای این دو سال با هدایت های امام خمینی (ره) گردهم آمدند و سفارتخانه آمریکا را که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود، تسخیر کردند.

این مسئول گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم ملت ایران بود که هیمنه آمریکا را در هم شکست.

مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه 13 آبان تبلور خشم ملت ایران در برابر یزدیان است، افزود: ملت ایران در برابر مستکبر زیاده‌خواه می‌ایستد.

کاشانی‌پور با بیان اینکه در دنیا هر جا که جنایت، خیانت و تضییع حقوق مردم است به دستور مستقیم یا حمایت آمریکا روی می دهد، افزود: آمریکا در طول 39 سال گذشته از هیچ جنایتی علیه ملت ایران فروگذاری نکرده است.

وی ادامه داد: همانگونه که شعار محوری پیامبر گرامی عدم قبول حاکمیت غیر خدا است، ما پیروان اباعبدالله حسین (ع) نیز در برابر جنایت یزدیان زمان ایستاده و اجازه نمی دهیم نظام اسلامی با مشکل مواجه شود.

این مسئول بیان داشت: آمریکا اگر چه پشتیبان شاه بود اما حکومت شاه 37 سال بیشتر دوام نیاورد اما جمهوری اسلامی با وجود توطئه های مختلف آمریکا نشان داد وهمانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند:« آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روز به روز به عمق استراتژیک انقلاب اسلامی افزوده می‌شود، گفت: این روند رو به جلو، رئیس جمهور آمریکا را نیز به خشم آورده و ترامپ یاوگویی می کند.

کاشانی‌پور بیان داشت: پیام 13 آبان این است که وقتی خدا باوریم از هیچ چیز نمی ترسیم و فرزندان ما همچون قاسم، خون و جانشان را فدای نظام اسلامی می کنند.

وی با بیان اینکه 48 درصد رزمندگان در دوران دفاع مقدس زیر 18 سال بودند، خاطرنشان کرد: آمریکا امروز از آحاد ملت ایران از بسیجی و کشاورز گرفته تا روحانی و مبارزان می ترسد.

این مسئول با اشاره به اینکه پیروزی از آن ماست و ملت ایران با وحدت و همراهی بدون توجه به گرایش های سیاسی در این روز ملی در برابر استکبار جهانی ایستاده است، گفت: امروز به برکت همین ایستادگی، ملت ایران بالاترین محبوبیت و عزت را دارد و حق طلبی را فریاد می زند.

مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر آمریکا برجام را پاره کند ما ریزریزش می کنیم، افزود: همه ما سپاهی هستیم و اجازه نمی دهیم به این نیروی عظیم انقلاب اسلامی خدشه ای وارد شود.

کاشانی‌پور تصریح کرد: مردم زنجان افتخار ملت ایران هستند چرا که رمز قرآن از امام حسین(ع) آموخته و شعله های حضورشان جان یزیدیان را می‌سوزاند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار