گنجينه‌ شهدا (36)؛

خدایا! کاری کن که روز قیامت در برابر شهدا شرمسار نباشم

شهید جعفر نیری در فرازی از وصیتنامه خود می‌نویسد: خدایا! از تو می‌خواهم اخلاص در عمل به من عنایت فرمایی و کاری کنی که در روز قیامت در برابر شهدا خجل و شرمسار نباشم؛ از تو می‌خواهم مرگم را در شهادت قرار دهی.
کد خبر: ۲۶۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰ - 13November 2017
اخلاص در عملبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، شهید «جعفر نیری» در سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی پا به عرصه وجود نهاد. وی در همان دوران طفولیت مورد توجه خاص خانواده بود.
 
جعفر (بهمن) با شروع جنگ تحمیلی با اینکه سن بالایی نداشت به ندای «هل من ناصر» حسین زمان لبیک گفت و برای نخستین بار در تیپ المهدی سپاه پاسداران به نبرد با دشمن بعثی پرداخت.
 
علی‌رغم مجروحیت‌های متعدد جبهه را رها نکرد و حتی وقتی به وی اعلام شد که در دانشگاه قبول شده است جبهه را رها نکرد و سرانجام در عملیات نصر 7 در سردشت در صبح روز عید قربان، قربانی آستان حضرت دوست شد .

فرازی از وصیتنامه شهید جعفر نیری

... می‌خواهم قبل از هر چیز فلسفه شهادت را برای پدر و مادرم بگویید تا مقداری آرام شوند و به آنها بگوئید که ما با چشم باز به پیشواز شهادت می‌رویم و او را از عسل شیرین‌تر و گواراتر می‌دانیم.

از شما عزیزان می‌خواهم در مراسم مذهبی مخصوصا تشییع جنازه‌ها و دعاهایی که در منازل شهدا برگزار می‌شود شرکت و به خانواده‌های شهدای مظلوم و گمنام سرکشی کنید.

ای دوستان از شما می‌خواهم این عمر را هدر ندهید تا آنجا که می‌توانید با قرآن انس بگیرید که همانا انس با قرآن و عمل به مطالب آن یعنی یک انسان واقعی.

خدایا! از تو می‌خواهم اخلاص در عمل به من عنایت فرمایی و کاری کنی که در روز قیامت در برابر شهدا خجل و شرمسار نباشم؛ از تو می‌خواهم مرگم را در شهادت قرار دهی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار