تجلیل از سه پدر شهید در مراسم اختتامیه جایزه شهید غنی‌پور

دبیر هفدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور ضمن بیان اینکه اختتامیه این دوره جایزه روز چهاردهم اسفندماه برگزار می‌شود، به جزئیات این مراسم اشاره کرد.
کد خبر: ۲۸۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 25February 2018

ملت ایران در طول تاریخ کرامت خود را به جهانیان اثبات کرده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمد ناصری، دبیر هفدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور، در گفت‌وگویی از برگزاری اختتامیه این دوره جایزه همزمان با سالروز شهادت شهید غنی‌پور خبر داد و اظهار داشت: با مشخص شدن نامزدهای نهایی و اتمام کار داوری بخش‌های کودک، نوجوان و رمان بزرگسال، اختتامیه این دوره جایزه 14 اسفندماه، بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود.

وی به جزئیات اختتامیه این دوره جایزه اشاره کرد و ادامه داد: امسال قرار است از حمید ریاضی، به عنوان یکی از فعالان در امور فرهنگی و کتابخانه مسجد جواد الائمه(ع) تجلیل شود. همچنین در اختتامیه این دوره جایزه از مقام سه پدر شهید که در فعالیت‌های فرهنگی مسجد همواره حضور داشتند نیز تجلیل خواهد شد.

به گفته دبیر هفدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور؛ امسال «کتاب حبیب» منتشر نمی‌شود و قرار است به جای این اثر، ویژه‌نامه‌ای درباره جزئیات این دوره جایزه منتشر شود.

ناصری همچنین ضمن تأکید بر مستقل برگزار شدن این دوره جایزه گفت: هفدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور مطابق سال‌های گذشته به صورت مستقل و از سوی مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود. همچنین بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان نیز اعلام کرده است که جوایز مجزایی به برگزیدگان این دوره اهدا خواهد کرد.

نامزدهای بخش نوجوان این دوره جایزه به شرح ذیل است:

1. مثل هیچ‌کس/ سپیده خلیلی/ نشر قدیانی
2. شب به خیر تُرنا / جمال‌الدین اکرمی/ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
3. قصة آلبالو پلو / زهرا حیدری/ نشر قدیانی
4. مسافرت / سهیلا علوی‌زاده/ نشر شکوفه (امیرکبیر)

داوری این بخش به عهده خسرو باباخانی، حبیب یوسف‌زاده و مصطفی خرامان بود. این آثار از بین 1403 عنوان اثر در مرحلة مقدماتی (ریزش اولیه) و 83 عنوان در مرحلة نیمه نهایی، به عنوان «نامزدهای دریافت جایزه برای آثار تألیفی سال 1395» معرفی شده‌اند.

نامزدهای بخش کودک:

1.«قصه‌های کوچولو»، نوشته فریبرز لرستانی
2.«اسکلت بخشنده»، اثر محمدرضا شمس
3.«ایلا نگهبان باغ وحش»، نوشته زهرا فردشاد
4.«از این طرف نگاه کن»، اثر علی خدایی
5.«قصه‌های الفبا»، نوشته محمدرضا شمس

در بخش کودک ناصر نادری، محمدحسن حسینی و شهرام شفیعی داوری آثار را برعهده داشتند.

نامزدهای بخش رمان:

پدر کشتگی / سلمان امین / انتشارات ققنوس
2. سنگی که نیفتاد / محمدعلی رکنی / انتشارات کتابستان معرفت
3. بی کتابی / محمدرضا شرفی خبوشان / انتشارات شهرستان ادب
4. این مرد از همان موقع بوی مرگ می‌داد / محمد حنیف / انتشارات اسم
5. برج سکوت / حمیدرضا منایی / انتشارات نیستان

داوری این بخش به عهده احمد دهقان، ابراهیم زاهدی مطلق و گلعلی بابایی بود. این آثار از بین 494 اثر به عنوان «نامزدهای دریافت جایزه برای رمان بزرگسال» سال 1395 معرفی شده‌اند.

 منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار