انسیه شاه‌حسینی:

جشنواره فیلم رسام خون تازه‌ای را به سینمای کشور تزریق خواهد کرد

دبیر جشنواره فیلم رسام گفت: فرق جشنواره رسام با سایر جشنواره‌‌ها در این است که ما معتقدیم خودمان صاحب تفکریم و نمی‌خواهیم تفاله‌خوری کنیم.
کد خبر: ۲۸۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 26February 2018

جشنواره فیلم رسام خون تازه‌ای را تزریق خواهد کردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «انسیه شاه‌حسینی» دبیر جشنواره فیلم رسام در هشتمین همایش مدیران هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (یکشنبه هفتم اسفندماه) برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره رسام بخاطر حال و هوایی که دارد یک جشنواره سوم خردادی است.

وی گفت: این جشنواره، جشنواره فیلم کوتاه و فیلمنامه شامل انیمیشن، مستند و نماهنگ است. در بخش فیلم‌نامه تاکید ما بر فیلمنامه‌های سه دقیقه‌ای است و توانمان را گذاشته‌ایم تا با نگاه جدید فیلم سه دقیقه‌ای تولید کنیم.

دبیر جشنواره رسام تصریح کرد: بنده خودم شخصاً ده فیلمنامه نوشته‌ام تا مورد استفاده و مبنای جوانان قرار گیرد. فیلم کوتاه مانند نارنجک عمل می‌کند و بعد از شش ثانیه باید عمل کند. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بحث تولید از بچه‌هایی که تولید را شروع کنند حمایت می‌کند و شخصاً آماده‌ یاری‌رساندن به تک تک کارها هستم.

شاه‌حسینی بیان کرد: بخش جذاب کار «ردپای بزرگان» است. در این بخش نقطه عظیمت تفکری بزرگان سینما را نمایش می‌دهد چون در یک فیلم ده دقیقه‌ای گذشته و حال فیلمسازان را می‌بینیم که برای مخاطب نیز جذاب است.

وی درباره بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: بخش بین‌الملل ما نیز مورد استقبال کشورهای منطقه قرار گرفته است که دیدن آثار این بخش برای فیلمسازان جوان مهم خواهد بود.

دبیر جشنواره رسام عنوان کرد: ورک‌شاپ‌هایی که در مناطق دور و نزدیک کشور برگزار خواهیم کرد یک اتفاق خوب است که من شخصا در آن حضور پیدا خواهم کرد. بهترین آرزوها و آرمان‌های فرهنگی متعلق به رهبر انقلاب است و بسیاری از هنرمندان نیز برای انجام دادن کارهای ارزشی مشتاق‌اند اما یک سوال برای من بی پاسخ مانده که چرا با وجود این شرایط، تولید محقق نمی‌شود! وقتی فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم مدیرانی که بودجه در دست دارند اجازه نمی‌دهند این امر محقق شود.

شاه‌حسینی افزود: فرق رسام با سایر جشنواره‌‌ها در این است که ما معتقدیم خودمان صاحب تفکریم و نمی‌خواهیم تفاله خوری کنیم و می‌خواهیم خون تازه تزریق کنیم. امسال در جشنواره فجر کسانی که فیلم ساختند تنها ضعف فیلمنامه داشتند در نتیجه می‌خواهیم ریشه‌ای کار کنیم و فیلمنامه را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: این جشنواره هدفمند است و باید به شدت دنبال شود. ورک‌شاپ، فیلمساز می‌سازد. ما در کلاس‌هایمان دیدگاه، نگاه و اعتماد به نفس می‌دهیم. آن چیزی که امام (ره) به ارتشی و کارگر داد، همین نگاه بود. کلاس‌های ما آموزش می‌دهد که نگاه و باور داشته باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها