لاله افتخاری:

رفتار غرب در دفاع از حقوق زنان و کودکان دوگانه است/ نقش مضاعف زنان در مقابله با جنگ نرم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌هایی که غربی‌ها در حمایت از زنان، کودکان و جوانان به‌کار می‌برند قشنگ است، ولی چرا کسی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کشته شدن صدها زن و کودک بیانیه‌ای در دفاع از آنان صادر نکرد.
کد خبر: ۲۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 17September 2014

رفتار غرب در دفاع از حقوق زنان و کودکان دوگانه است/ نقش مضاعف زنان در مقابله با جنگ نرم

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، «لاله افتخاری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، در اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانوادههای کارکنان ارتش جمهوری اسلام ایران که صبح امروز در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با اشاره به ترویج فرهنگ قرآنی در کشور اظهار کرد: پیش از انقلاب اینکه فردی قرآن را حفظ و یا با صوت خوش قرائت کند دور از تصور بود.
 
وی اضافه کرد: در آن دوران حفظ قرآن متداول نبود و سورهها و آیههایی را به صورت موردی حفظ میکردند. البته نهجالبلاغه تا سالها پیش هنوز مهجور بود.
 
افتخاری تصریح کرد: امروز گروههای مردمی، تشکلها و برخی مسئولین در این حوزه اقدام کردهاند که جای خرسندی دارد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره وضع جهان، اظهار کرد: وقتی نگاهی به وضعیت امروز جهان میاندازیم، فتنهها روزبهروز پیچیدهتر میشود و دشمن هرروز بودجههای بیشتری را برای دشمنی با ما صرف میکند.
 
وی افزود: برنامههای دشمنان ثابت نیست و مرتب بهروز میشوند و چهره عوض میکنند؛ به نحوی که انسان اقدامات دشمن را بهراحتی نتواند بشناسند.
 
لاله افتخاری با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس دشمن از روبهرو حمله میکرد و تدبیر دشمن هم تا حدودی قابل پیشبینی بود، ولی امروز روزگار جنگ نرم است. مقام معظم رهبری از چندین سال قبل نسبت به جنگ نرم و ناتوی فرهنگی هشدار دادند ولی متأسفانه بهصورت جدی با آن برخورد نشد.
 
وی تصریح کرد: امروز شاهد حرکتهای خوبی در مقابله با جنگ نرم دشمن هستیم. راه مبارزه به جنگ نرم، برنامهریزی با استفاده از آموزههای قرآنی است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود به برگزاری نشستها و کنوانسیونهای مختلف با الفاظی مثل رفع خشونت علیه زنان، تصریح کرد: صحبتهایی که غربیها در حمایت از زنان، کودکان و جوانان بهکار میبرند قشنگ است، ولی چرا کسی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کشته شدن صدها زن و کودک بیانیهای در دفاع از آنان صادر نکرد.
 
وی اضافه کرد: شبکههای ماهوارهای در موضوعات مختلف و برای اقشار گوناگون جامعه از زنان و کودکان تا جوانان برنامه دارد.
 
افتخاری با بیان اینکه زنان در جنگ نرم، نقش مضاعفی بر عهده دارند، اظهار کرد: زنان باید با بر زندگی خود، همسر و فرزندان خود نظارت داشته باشند و با برنامهریزی مناسب خانواده را از گزند جنگ نرم مصون نگه دارند.
 
وی در پایان با بیان اینکه نباید در حوزههای مختلف جنگ فرهنگی منفعل باشیم، تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما در حوزه زنان از غرب طلبکاریم و باید در این حوزه نسبت به حقوق زنان به غرب هجمه کنیم. ما در نشستهای بینالمللی همین هدف را دنبال میکنیم و نقش و جایگاه زن در اسلام و انقلاب تبیین میکنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها