سه‌راهی شهادت ویلچرنشینش کرد

تیر‌های دشمن در سه‌راهی شهادت از 31 سال قبل تاکنون حاج «علی کمیجانی» را زمین‌گیر کرده است.
کد خبر: ۲۸۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ - 22April 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به‌مناسبت روز جانباز جمعی از رزمندگان تخریبچی لشکر 10 سیدالشهدا (ع) به دیدار «حاج علی کمیجانی» از جانبازان دوران دفاع مقدس رفتند. یکی از رزمندگان این جمع به نحوه جانباز شدن این تخریبچی پرداخته است که آن را در ادامه می خوانید:

عملیات کربلای 5 از زبان حماسه سازان این عملیات شنیدن دارد. سلحشوران جوانی که خطر کردند و برگ های تاریخ این مرز و بوم را با عزت نوشتند. بعضی از آن ها به ملاقات حق رفتند و بعضی دیگر مثل حاج علی کمیجانی زمین‌گیر شدند و حال در انتظار ملحق شدن به یارانشان روزگار می گذراند.

سه راهی شهادت ویلچر نشینش کرد

حاج علی از قدیمی های گردان تخریب لشکر 10 سیدالشهدا (ع) و از شاگردان سردار شهید حاج عبدالله نوریان است.
علی می گفت در گردان تخریب رسم بود که هرکس یک دعا کند. به من که رسید گفتم خدایا قبل از گرفتن جان ما، اعضا و جوارح ما را نگیر. شهید نوریان گفت: دیگر این را نگو. گفتم: چشم

بعد از مدتی شهید نوریان من را دید و گفت آن دعا دعای خوبی بود، مثل اینکه حکایت را خدمت مرحوم حق شناس گفته بود و ایشان عنوان کرده که این دعای خوبی است.

حاج علی شب عملیات والفجر8 جزو غواصانی بود که از اروند عبور کرد و معبر را برای عبور سایر غواصان خط شکن و رزمندگان گشود. حاج علی در فاو هم برای جلوگیری از پاتک های دشمن همراه شهید حاج قاسم اصغری خیلی تلاش کرد، کار آن ها با کار گذاشتن مین های ضد تانک در مسیر عبور تانک های دشمن و شکافتن دژها و جاده ها با مواد منفجره خیلی موثر بود.

حاج علی به علت قدرت بدنی بالایی که داشت همیشه از تخریبچی های پیشرو در عملیات های لشکر سیدالشهدا (ع) بود. اگر او را عملیات نمی بردند زمین و زمان را بهم می ریخت. بعد از عملیات کربلای یک بود که به گردان زهیر رفت.

شهید حاج داوود حیدری در آن زمان فرماندهی گردان زهیر را برعهده داشت و حاج علی مسوولیت یکی از دسته ها را قبول کرده بود. عملیات کربلای 4 قرار بود گردان داوود حیدری در شهر ابوالخصیب عراق عملیات انجام دهد، که نشد و گردان زهیر در مرحله دوم عملیات کربلای 5 وارد عملیات شد. گردان زهیر وقتی به خط رسید، دشت شلمچه پر از تانک بود و از زمین و آسمان گلوله می بارید. حاج علی روز 21 دی ماه 65 مقابل دژ کانال ماهی در سه راهی شهادت جانباز و 31 سال است که به‌روی ویلچر می‎نشیند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار