روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح:

رهبر معظم انقلاب، قلب تپنده جامعه اسلامی هستند/هفته دفاع مقدس، هفته درس برای ما و درس‌آموزی برای دشمنان است

رئیس جمهور با فرستادن سلام و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان قلب تپنده جامعه اسلامی ما هستند و در سایه رهنمودهای آن عزیز دیدیم که در هفته‌های گذشته چگونه دل‌های همه به این قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود.
کد خبر: ۲۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ - 22September 2014

رهبر معظم انقلاب، قلب تپنده جامعه اسلامی هستند/هفته دفاع مقدس، هفته درس برای ما و درس‌آموزی برای دشمنان است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت دفاع پرس، حسن روحانی رئیسجمهور اسلامی ایران در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن آغاز هفته دفاع مقدس که صبح امروز در جوار حرم امام راحل برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن این ایام و  تبریک فرا رسیدن سالروز مقاومت ملت بلندقامت ایران در برابر توطئه و تجاوز بیگانگان گفت: درود و سلام ما به روح بلند و پاک قافلهسالار ایستادگی و مقاومت در این سرزمین فرماندهی کل نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس امام راحل (ره) که همچنان از روح بلند او از خط  و راه او درس میآموزیم و بیتردید مسیری که او برای ما مشخص کرد مسیر تعالی و سعادت برای جامعه بزرگ ایران بوده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: سلام و درود بر تمام شهیدان و آنان که بیابانهای جنوب و غرب را رنگین ساختند و عزت و سرافرازی را برای مردم ما به ارمغان آوردند آنها که هنوز هم بعد از 34 سال عطر خون پاکشان مشام همه ملت ایران را و مسلمانان را و مستضعفین را مملو از شادی و غرور ساخته است.

روحانی خاطرنشان کرد: سلام و درود بر تمام جانبازان و ایثارگران و خانواده معظم این عزیزان که فخر ما هستند و هر کدام از این خانوادهها مسیر و راه درست ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین را با اخلاق، رفتار و صبرشان به ما آموختهاند و میآموزند.

وی  با فرستادن سلام و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: ایشان قلب تپنده جامعه اسلامی ما هستند و در سایه رهنمودهای آن عزیز دیدیم که در هفتههای گذشته چگونه دلهای همه به این قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم یک بار دیگر به مناسبتی که پیش آمد ارادت و دلدادگی خود را به خوبی در برابر این بزرگمرد نشان دادند.

رئیس جمهور با بیان این که هفته دفاع مقدس هفته درس برای ما و هفته درسآموزی برای دشمنان ماست، گفت: برای ما درس است که دیدیم در برابر انواع تسلیحات دشمن و پشت به پشت هم دادن شرق و غرب ملت ما توانست با ایستادگی و مقاومت نگذارد خواب آنها برای ذلت این ملت و برای تسلیم این ملت تعبیر شود.

روحانی ادامه داد: جوانان مومن و ارتشیان قهرمان سپاه ایثارگر نیروی انتظامی نیروی بسیج فداکار همه در کنار هم قرار گرفتند. فرامین امام راحل را سرمشق خود قرار دادند. از اصل روز 31 شهریور ماه 1359 که تجاوز شروع شد و همزمان فرمان امام صادر شد همه به خیابان آمدند و لباس رزم پوشیدند و به جبههها حرکت کردند.

وی با اشاره به  این که  شاهد سیل مردم ایثارگر به سمت غرب و جنوب کشور برای دفاع بودیم، اظهار داشت: در کمتر از 24 ساعت خلبانان قهرمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قاطعانه به متجاوزین عفلقی در سراسر عراق پاسخ دادند.

وی تصریح کرد: هوانیروز در مرزهای غرب و جنوب تانکها، توپخانهها رزمندگان سپاه دلاور، بسیجیان، عشایر، نیروی انتظامی همه و همه در صف واحد در برابر متجاوزان ایستادند.

ایستادگی هشت ساله دفاع مقدس سد محکمی در برابر همه توطئه های آینده است

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود درمراسم رژه نیروهای مسلح با بیان اینکه دنیا فکر کرد اگر روزی شرق و غرب در مسئلهای در کنار هم متحد شوند و پول مرتجعین و سلاح شرق و غرب در کنار هم باشد و عفلقیان به میدان نبرد بیایند میتوانند انقلابی را به شکست بکشانند، گفت: این اشتباه بزرگ قدرتهای بزرگ و مرتجعین بوده و این ایستادگی ملت ما در قبل از انقلاب دوران دفاع مقدس و امروز در برابر توطئهها است را شاهد هستیم اما غرب و دیگران اشتباهاتشان را تکرار میکنند.

روحانی با اشاره به این که  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دو هشت سال یعنی 16 سال همه در کنار یک رژیم سفاک ایستاند، افزود: ملت ما تنها تحت فرامین امامشان در برابر متجاوزین دیکتاتورها، مستبدان و همه حامیانشان در شرق و غرب ایستادگی کرد و 22 بهمن را آفرید و پرچم انقلاب اسلامی را در این کشور و در سراسر منطقه به اهتزاز درآورد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن دید که در این دو هشت سال ملت ما ایستادگی کرد و آنها شکست خوردند، گفت: اما متاسفانه از این تجربه درس نگرفتند و هشت سال سوم تجاوز و جنگ را بر ملت ما تحمیل کرد و رزمندگان ما در این هشت سال نیز در جبههها پیروز شدند.

خدا در کنار صبرپیشگان و استقامت کنندگان است

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر بمباران و سختی و مشکلات در برابرملت ما  ظاهر شود، هرگز در راه مسیر خود سست و ناتوان نخواهند شد و هرگز در برابر دشمن سر تسلیم فرود نخواهند آورد که خداوند در کنار صبرپیشگان و مقاومین و استقامتکنندگان است و آنان در نزد حق محبوب هستند.

روحانی با اشاره به پیروزی کشورمان در 8 سال دفاع مقدس، گفت: دشمنان این سرزمین، پیروزی ملت ما را باور نمیکردند، یک سال بیشتر از این تجاوز نگذشته بود که عملیات بزرگ  شکست حصر آبادان را نیروهای مسلح رقم زدند و به دنبال آن پیروزیهای دیگری را در عملیات فتحالمبین و شکست حصر آبادان و پیروزی خونینشهر در سال 61 رقم زدند و حماسه و پیروزی را در کشور آفریدند.

رئیسجمهور با اشاره به پیروزی کشورمان در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان این سرزمین پیروزی ملت ما را باور نمیکردند، یک سال بیشتراز تجاوز  نگذشته بود که نیروهای مسلح ، عملیات بزرگ شکست حصر آبادان را رقم زدند و به دنبال آن پیروزیهای دیگری را در عملیات فتحالمبین و شکست حصر آبادان و پیروزی خونینشهر در سال 61 رقم زدند و حماسه و پیروزی را در کشور آفریدند.

روحانی  گفت: اگرچه در این مقاومت، به جان عزیزان ما صدمه خورد و بهترین فرزنددان این مرزو بوم تقدیم راه جهاد و در پیشگاه خداوند به طبق اخلاص گذاشتند و خسارت های مادی وارد شد، اما گویی ملتی جدید، کشوری جدید با روحیه  و با قدرتی جدید در این کشور آفریده شد.

و ی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی نتوانست به اهداف خود برسد و تمامیت ارضی این سرزمین را مخدوش کند و نتوانست راهی را برای تجاوزات آینده خود در این سرزمین بگشاید که این ایستادگی 8 ساله سد محکمی برای توطئههای آنها دربرابر دشمن در آینده بود که ظاهر آن دفاع بود اما در باطن بازدارندگی در برابر توطئههای دشمنی بود که در ذهن خود برنامههایی را برای این مرز و بوم می پروراندند.

ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و نیست

رئیس جمهورخاطرنشان کرد: دشمن در 8 سال جنگ نتوانست به اهداف خود برسد اما پس از 8 سال دفاع مقدس به بهانه مسئله هستهای و به شکلی جدید جنگ اقتصادی و تحریم را علیه ملت ایران اعمال کرد که ملت ما در 8 ساله چهارم ایستادگی کردند و به جهانیان اعلام کردند به فکر تولید سلاح کشتار جمعی نبوده و تنها این امر را برای توسعه پیشرفت علمی و احقاق حقوق خود میخواهد و در برابر فشار غرب و قدرتها سر فرود نیاورده و نخواهیم آورد.

روحانی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته پس از حماسه سیاسی 24 خرداد، مردم در راه حماسه اقتصادی تلاش میکنند، گفت: با ایجاد حماسه اقتصاد مقاومتی می توانیم در برا بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم.

وی گفت: به حول و قوه الهی در شرایطی که هنوز تحریم ها باقی است ملت ما توانست از مساله هسته ای و رکود فاصله بگیرد، همچنین توانست قدم های اولیه برای رونق اقتصادی بردارد.

با ایجاد جنگ و فروش سلاح به دنبال رنگین کردن سفره خود نیستیم

رییس جمهور با بیان اینکه ارتش بسیج و نیروی انتظامی در یک صف واحد و در برابر دشمنان ایستاده است، افرود: تمام اقوام و مذاهب در سراسر کشور یکپارچه تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی و قانون اساسی و دولت واحد در برابر دشمنان ایستاده و خواهند ایستاد.

روحانی با اشاره به اینکه ما از فشار دشمن هراسی نداریم، اظهار داشت: ملت ما ملت صلح است و ما قصد تحمیل جنگ به هیچ کشوری نداشته ونداریم و نمی خواهیم با ایجاد جنگ و فروش سلاح سفره خود را رنگین کنیم.

وی در ادامه گفت: ما با عرق جبین تلاش کوشش مجاهدت و اقتصاد پاک تلاش میکنیم  که سفره خود را با نان حلال رنگین کنیم.

رییس جمهور اظهار داشت: در برابر هر گونه تجاوز ایستادگی کرده و خواهیم کرد همچنین دنیا باید به ایستادگی خانواده های عزیز ایثارگران ما بنگرد که در طول این چند سال با چهره بشاش و علیرغم اینکه عزیزان خود را تقدیم کرده اند ایستاده و فداکار هستند.

دولت تمام تلاش خود را برای تقویت نیروهای مسلح میکند/ در مهرماه معوقات خانواده های ایثار گران پرداخت می شود

روحانی گفت: دولت تلاش خود را برای تقویت بیشتر نیروهای مسلح و همه توان خود را برای رفاه خانواده های ایثارگر به کار گرفته و خواهد گرفت.

وی ادامه داد: خوشحالم که از این تریبون امروز اعلام کنم که در مهرماه امسال همه مطالبات و معوقات خانواده های ایثارگر را دولت پرداخت خواهاد کرد و1700 میلیارد تومان در مهر ماه به عنوان بازپرداخت معوقات به این خانواده ها پرداخت خواهد کرد.

روحانی بیان داشت: روشن است دولت هر چقدر توان داشت باشد به این خانواده ها بدهد که در برابر کارعظیم این خانواده ها ناچیز است.

وی به نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح ما به حول و قوه الهی توانسته با ابتکار، اختراعات متعدد سلاح های جدید و با ایمان و قدرت روحی قوی ترین نیروی مسلح را در منطقه بوجود آورند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در برابر قدرت نیروی مسلح سر تواضع فرود می آوریم گفت: دولت با همه توان به حمایت از نیروهای مسلح و برای تقویت آنها در حد توان و امکان قدم برخواهد داشت.

روحانی با بیان اینکه ایران منطقه ثبات در این منطقه حساس خاورمیانه است اظهار داشت: امروز متاسفانه در منطقه ما آشوب ناامنی و نیز ترور و وحشت همه جا را فراگر فته است.

وی با اشاره به اینکه همه جا ایران به مظلومین کمک کرده است، گفت: با این کار تروریست ها را به جای خودشان خواهند نشاند.

رییس جمهور ادامه داد: ملت نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی در منطقه در برابر تروریست ها می ایستد و در مبارزه با انها کمک خواهد کرد.

روحانی گفت: امروز خدا را شکر پیروزی هایی را در عراق، سوریه، غزه، فلسطین و حتی شهامت های بلندی را در یمن و انسجام های جدیدی را در افغانستان شاهد هستیم.

وی افزود: خوشحالیم که ملت های منطقه در برابر توطئه های ابر قدرت ها ایستادگی کرده اند.

رییس جمهور اظهار داشت: ما همه متحد و منسجم در پی به اهتزار در اوردن پرچم توحید، اسلام، استقلال و ایستادگی در سراسر دنیای اسلام در برابر مستکبرین خواهیم بود.

روحانی در خاتمه خاطر نشان کرد: تردید نداریم که با ادامه ایستادگی نصرت نهایی برای ما خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار