رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خبر داد:

برپایی ۷۰ بیمارستان صحرایی و ثابت با همکاری قرار‌گاه خاتم الانبیاء‏ تا پایان سال

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در نیمه دوم امسال محوری‌ترین برنامه سازمان بسیج جامعه پزشکی برپایی ‏بیمارستان‌های ثابت و صحرایی، اعزام تیم‌ های تخصصی، تک تخصصی و ویزیت رایگان در مناطق محروم است که تا پایان سال ‏جاری ۷۰بیمارستان صحرایی و ثابت برگزار خواهد شد‏.
کد خبر: ۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹ - 08September 2013

برپایی ۷۰ بیمارستان صحرایی و ثابت با همکاری قرار‌گاه خاتم الانبیاء‏ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر محمد رئیسزاده، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: یکی از مشکلات اصلی جامعه بحث بهداشت و درمان است. بالارفتن هزینه بهداشت و درمان به خاطر شرایط جهانی و کشوری و نیز گرانی دارو و تجهیزات پزشکی هزینه های بهداشت و درمان را سنگین کرده است.
وی ادامه داد: کمبود متخصص در مناطق محروم و عدم دسترسی راحت به متخصص در این مناطق باعث به وجود آمدن معضلات بسیاری برای مردم شده است.


رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: قشر زیادی از جامعه پزشکی کشور شامل فوق تخصص، پزشک و پیراپزشک وجود دارد که مایل هستند چند روزی از سال را به صورت رایگان به مردم خدمت کنند و از طرفی تعداد زیادی از مردم نیز هستند که به خدمات پزشکی دسترسی ندارند و در مناطق محروم و دور افتاده زندگی میکنند؛ بنابراین بسیج جامعه پزشکی نقش یک پل را در این میان بازی میکند و با اعزام تیم به مناطق محروم و برپایی بیمارستان های ثابت و صحرایی در عرصه خدمت رسانی به مناطق محروم گامی موثر بر میدارد.


دکتر رئیسزاده با اشاره به اثر فرهنگی این کار افزود: پزشک و متخصصی که در مناطق محروم خدمت میکند، این خدمت باعث ایجاد روحیه سازندگی در آنها میشود که شاید هیچ کار دیگری نتواند این اثر سازندگی را داشته باشد.


وی در ادامه با اشاره به برنامه های نیمه دوم سال جاری اظهار داشت: در نیمه دوم امسال محوری ترین برنامه بسیج جامعه پزشکی برپایی بیمارستان های ثابت و صحرایی، اعزام تیم های تخصصی و تک تخصصی و ویزیت رایگان در مناطق محروم است که تا پایان سال جاری ۷۰بیمارستان صحرایی و ثابت برگزار خواهد شد.


به گفته وی قرارگاه خاتم الانبیاء در سال جاری همکاری خوبی در رفع محرومیت حوزه بهداشت و درمان با بسیج جامعه پزشکی کشور داشته است و این قرارگاه آمادگی خود را برای همکاری بیشتر اعلام کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار