سردار فضلی در برنامه شناسنامه:

شورای عالی امنیت ملی در فتنه ۷۸ دیر وارد عمل شد/ در فتنه ۸۸ غافل‌گیر نشدیم

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در فتنه ۷۸، فتنه‌گران قصد ورود به مجتمع شهید مطهری و کاخ ریاست جمهوری را داشتند که خط قرمز ما بود. به دفتر ریاست جمهوری پیام دادیم که بگویید این‌ها برگردند و اگر کسی آسیب دید مسئولیت آن با شماست.
کد خبر: ۲۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴ - 25September 2014

شورای عالی امنیت ملی در فتنه ۷۸ دیر وارد عمل شد/ در فتنه ۸۸ غافل‌گیر نشدیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی با حضور در برنامه شناسنامه در مورد دوران جنگ تحمیلی و ناگفتههای آن دوران، فتنههای خلق عرب، کردستان، ۷۳ قزوین و حوادث سالهای ۷۸ و ۸۸ مطالبی را بیان کرد.

سردار فضلی با اشاره به وقوع فتنههای گوناگون در سالهای پس از انقلاب، به فتنهٔ سال ۷۳ در قزوین اشاره کرد و گفت: در آن زمان بحث استان شدن قزوین مطرح شد، ولی این طرح رأی نیاورد. تعدادی از مسئولین بیبصیرت، مردم را به حضور در خیابان و تحصن دعوت کردند.
 
وی افزود: آن زمان تیپی از لشکر سیدالشهدا نیز در قزوین حضور داشت. من با برخی مسئولین تماس گرفتم و گفتم مردم را به آرامش دعوت کنید. اما آنها این قضیه از دستشان در رفت و نتوانستند آن را کنترل کنند.
 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: اوباش ۱۴۶ نقطه از قزوین شامل بانکها و اماکن دولتی و خصوصی را تخریب کردند.
 
سردار فضلی در ادامه با اشاره به فتنههای ۷۸ و ۸۸، تصریح کرد: فتنه ۸۸ عمیق و بزرگ بود و شاید با فتنههای قبل قابل قیاس نباشد. این ۸ ماه، بهاندازه ۸ سال انرژی گرفت و عوامل فتنه، نظام اسلامی را در اوج پیروز و حضور مردم در انتخابات، با اخلال مواجه کردند.
 
وی با اشاره به فتنه ۸۷ بیان کرد: تعطیلی روزنامه سلام بهانهٔ این فتنه بود، ولی مشخص شد که سناریویی تعریف شده است. عقبهٔ فتنه عناصری از مسئولین در شبکه دولت بودند؛ بهنحویکه این افراد بدون اینکه در وزارت کشور جایگاهی داشته باشند، آنجا اتاق فکر تشکیل داده بودند.
 
جانشین وقت قرارگاه ثارالله ادامه داد: افرادی در داخل کوی، دانشجوها را تحریک میکردند. تعداد زیادی از اتاقهای خوابگاه را تخریب کردند و آتش زدند و آن را گردن پلیس انداختند. درحالیکه پلیس هیچوقت ارادهای برای این کار نداشت.
 
وی تصریح کرد: ۵۰۰ نفر کانون فتنه را تشکیل میدادند و در نقاط مختلف کار میکردند. آنها حتی قصد ورود به مجتمع شهید مطهری و کاخ ریاست جمهوری را داشتند که خط قرمز ما بود. به دفتر ریاست جمهوری پیام دادیم که بگویید اینها برگردند و اگر کسی آسیب دید مسئولیت آن با شماست که دیدیم این عده مسیرشان را تغییر دادند.
 
سردار فضلی با اشاره به اقدام قرارگاه ثارالله برای ختم کردن فتنه، اظهار کرد: ما با اجازه شورای امنیت وارد شدیم. مردم عادی دیگر بین فتنهگرها نبودند و تنها تعدادی از اراذلواوباش کف خیابان ماندند که با آنها برخورد شد.
 
وی با بیان اینکه ما در فتنه ۸۸ غافلگیر نشدیم، تاکید کرد: در سال ۸۷ ما تا حدی غافلگیر شدیم که البته بهسرعت جمع شد. در فتنه ۸۷ شورای عالی امنیت ملی دیر جلسه گرفت و اجازه ورود قرارگاه ثارالله را صادر کرد، ولی در فتنه ۸۸ بهتر بود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها