سردار نقدی در برنامه تلویزیونی شناسنامه:

برخی انقلابی‌نما و مردم‌نما هستند/ لزوم حفظ وحدت مردم عراق و تبعیت از مرجعیت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها از فتوای مرجعیت هراس دارند و دیدیم که به هنگام صدور فتوا نتوانستند به خواسته‌شان برسند. مردم عراق بدانند که انسجام و وحدت ملی تنها راهی است که عراق را به موفقیت و پیروزی می‌رساند.
کد خبر: ۲۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲ - 27September 2014

برخی انقلابی‌نما و مردم‌نما هستند/ لزوم حفظ وحدت مردم عراق و تبعیت از مرجعیت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین شب گذشته در برنامه تلویزیونی شناسنامه پیرامون موضوعات مختلف در دوران دفاع مقدس، مسئولیت در جهاد سازندگی و رویکردها و نگراشهای کنونی بسیج به گفت و گو نشست.

سردار نقدی در ابتدای این مصاحبه از فعالیت مستمر 22 میلیون بسیجی در سازمان بسیج مستضعفین خبر داد و گفت: خوشبختانه با سازماندهی مناسبی که در سازمان بسیج مستضعفین و پایگاههای مختلف آن حاکم شده ، 22 میلیون بسیجی مستمر و غیرمستمر فعالیت دارند و سعی کردیم دو گرایش ولایت و درایت را که دو خصوصیت اصلی یک بسیجی است فرهنگسازی کرده و این 22 میلیون نفر را تحت لقای آن قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص انقلابینماها و مردمنماها تصریح کرد: اعتقاد دارم برخی انقلابینما و مردمنما هستند؛ این دسته از انسانها خودشان را خدمتکار میدانند اما در اصل ریاکار هستند؛ چون بنده از پشت پردهها خبر دارم به این سخنان اذعان میکنم. نشانه اینگونه آدمها این است که بسیار از مردم دم میزنند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید بروجردی اشاره کرد: هرگاه که بخواهم در خصوص اخلاص صحبت کنم به شهید بروجردی میرسم که تمام وجودش اخلاص بود؛ او هیچ چیز را برای خودش نمیخواست و مهمتر از آن ذوب در ولایت بود و بدون هیچ ادعا و مملو از تواضع فرماندهی میکرد. زمانی که ایشان فرمانده قرارگاه حمزه بودند بنده در محضر ایشان بودم.

سردار نقدی در بخش دیگری از این گفتوگو، به سازماندهی نیروهای ضد انقلاب در غرب کشور توسط آمریکاییها اشاره کرد و تاکید کرد: گروهک کوموله و دموکرات را آمریکاییها و رژیم بعث به واسطه جذب ساواکیها و ارتشیهای معاند و نیروهای غرب کشور سازماندهی کرد و بعدها این سناریوی از پیش تعیین شده را سال 59 در سنگر عراقی ها پیدا کردیم که بر مبنای یک سند راهبردی تنظیم شده بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین آغاز کار و قوام سپاه را در دفاع از شمال غرب دانست و گفت: نخستین گامهایی که سپاه برداشت و خودش را رسما معرفی کرد دفاع و درگیری با عناصر ضد انقلاب در شمال غرب بود. فرماندهان برجسته ای چون شهید همت، شهید خرازی، شهید کاظمی و شهید باکری حضور داشتند.

وی در مورد اولین مسئولیت خود در دفاع مقدس اذهان کرد: بعد از عملیات کربلای 5 به جای شهید دقایقی به لشکر بدر پیوستم. ابتدا در کارهای اطلاعاتی و شناسایی یگانها فعال شدیم و سپس گردانهای شهید صدر را در جهت کارهای دفاعی وارد میدان رزم کردیم.

سردار نقدی در ادامه این گفتوگو به جنگ فرهنگی و نبرد اصلی بسیجیان اشاره کرد و افزود: امروز بسیجیان ما باید هوشیار باشند که سختتر از جنگهای رزمی، جنگهای فرهنگی است و اگر اراده دفاع مقدس را بهکار گیریم مطمئنا پیروز این نبرد بسیجیان ما هستند؛ این مهم اتفاق نمیافتد مگر با وحدت و انسجامی که رزمندگان ما در دفاع مقدس داشتند و به یک باور رسیدند. ولی شاید الان هنوز به این باور نرسیدهاند که ما گرفتار یک تهاجم فرهنگی هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با تاکید بر این که اگر عراق از مرجعیت تبعیت نکند، استعمارگران در میدان رزم حضور پررنگتری خواهند داشت، خاطرنشان کرد: آمریکاییها از فتوای مرجعیت هراس دارند و دیدیم که به هنگام صدور فتوا نتوانستند به خواستهشان برسند. مردم عراق بدانند که این جنگ ساخته آمریکاست و انسجام و وحدت ملی تنها راهی است که عراق را به موفقیت و پیروزی میرساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار