معاون حوزه‌های علمیه کشور:

روحانیت ۵ برابر میانگین دیگر اقشار شهید داده است/ ضرورت پیشتازی روحانیت در جنگ فرهنگی

حجت‌الاسلام «محمدحسن نبوی» گفت: خانواده‌های روحانیت پنج برابر میانگین دیگر اقشار شهید داده‌اند و این برای ما افتخار بوده و بسیار ارزشمند است که روحانیت توانسته در جایگاه خود شایسته عمل کند.
کد خبر: ۲۹۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ - 08July 2018

روحانیت باید پیش‌قراول جنگ فرهنگی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، یادواره ۳۳ شهید روحانی استان «کهگیلویه و بویراحمد» و گرامی‌داشت مرحوم آیت‌الله «سید کرامت‌الله ملک‌حسینی» شامگاه شنبه با حضور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور، فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در اردوگاه شهید «بهشتی» آبشار یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدحسن نبوی» معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور در این یادواره، اظهار داشت: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشت؛ زیرا فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند بر فرهنگ وارداتی غلبه کند.

وی افزود: این‌که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است و در جایگاهی قرار گرفته که بخشی از همّ و غم قدرت‌های بزرگ دنیا کنترل اوست، به برکت حماسه عاشورا، خون امام حسین (ع) و خون شهدای دوران دفاع مقدس است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های عملیه کشور با بیان این‌که جامعه روحانیت در جنگ تحمیلی نسبت به جمعیت آن‌ها بیشترین تعداد شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، گفت: خانواده‌های روحانیت پنج برابر میانگین دیگر اقشار شهید داده‌اند و این برای ما افتخار بوده و بسیار ارزشمند است که روحانیت توانسته در جایگاه خود شایسته عمل کند.

نبوی بیان کرد: شغل روحانیت، نظامی‌گری نیست، اما بسیج در ایران به عنوان یک پدیده نو در سیستم‌های نظامی جهان تجربه شد و جواب داد و روحانیت هم به صورت بسیجی وارد جنگ شدند و بیشترین تعداد شهید را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

وی با بیان این‌که امروز با جنگ فرهنگی روبه‌رو هستیم، گفت: جنگ فرهنگی بسیار پیچیده‌تر از جنگ فیزیکی است و روحانیت باید پیش قراول این جنگ باشد و نیرو‌های نظامی و انتظامی نیز باید در این جنگ به روحانیت کمک کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مهم‌ترین جایگاه جنگی امروز ما «فضای مجازی» است که به جان جوانان ما افتاده و به تعبیر مقام معظم رهبری قتلگاه جوانان ما شده است.

نبوی با بیان این‌که ما برای این انقلاب خون دادیم و بهترین عزیزان‌مان برای این نظام شهید شدند، گفت: دولت‌ها با سلایق مختلف می‌آیند و می‌روند و در این بین ما همچنان مدافع اصل نظام و ارزش‌های دینی هستیم.

به گزارش دفاع پرس، در پایان این مراسم که با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، بیت شریف آیت‌الله «ملک‌حسینی»، سازمان بسیج طلاب سپاه فتح، معاونت تبلیغ حوزه علمیه و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، از خانواده‌های تعدادی از شهدای روحانی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار