حجت‌الاسلام حاجی صادقی:

فلسفه وجودی سپاه دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی است/ سپاه از همه دولت‌ها با تمام توان دفاع می‌کند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: فلسفه وجودی سپاه دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در هر عرصه‌ای است.
کد خبر: ۲۹۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ - 14July 2018

فلسفه وجودی سپاه دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی است/ سپاه از همه دولت‌ها با تمام توان دفاع می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: فلسفه وجودی سپاه دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در هر عرصه‌ای است؛ لذا سپاه هر کجا خطری را متوجه انقلاب اسلامی ببیند، وظیفه دارد در آنجا حضور یابد.

وی ادامه داد: رمز موفقیت ما در برابر دشمن ایستادگی است و این ایستادگی هم هزینه دارد. آمریکا و استکبار همواره نشان داده‌اند که اهل مذاکره نیستند و آن‌ها جز به بردگی بردن و سلطه بر ما راضی نخواهند شد.

حجت الاسلام حاجی‌ صادقی بیان داشت: استکبار اگر در برابر ایران بایستد، ممکن است تمام دنیا در مقابلش بایستند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه در همه عرصه‌ها چه در دریا، چه در زمین و چه در هوا در اوج آمادگی قرار دارد؛ آمادگی ما به گونه‌ای است که اگر دشمن بخواهد متعرض انقلاب شود، تمام موجودیتش به خطر خواهد افتاد. به لحاظ اطلاعاتی، تجهیزاتی و نیروی انسانی، آمادگی دفاع از انقلاب در همه عرصه‌ها را داریم. دشمن اگر جایی را برای ما ناامن کند، برای آن‌ها هم ناامن خواهد شد؛ این پیام را می‌دهیم که سپاه در رابطه با دفاع از انقلاب همه جا حضور خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص عملکرد دولت و همراهی سپاه با دولت گفت: هرگاه مسئولان در جهت دفاع از انقلاب اسلامی حرکت کنند، سپاه در خدمت آنان خواهد بود؛ مواضع قاطع رئیس جمهور چون در راستای گفتمان مقاومت و رهبری بود با حمایت قاطع سپاه مواجه شد.

حجت الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: درگیری استکبار با انقلاب اسلامی همواره وجود داشته، اما نکته مهم این است که چه می‌خواهیم بکنیم؛ اگر در مسیر ولایت باشم، قطعاً پیروز می‌شویم. سپاه در هرجا که مقام معظم رهبری بفرمایند و مسئولان بخواهند با تمام وجود حضور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در برابر استکبار گرگ‌صفت باید با تمام توان ایستاد و سپاه از مواضع ضد استکباری حمایت می‌کند. سپاه از همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران با تمام توان دفاع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص ادعاهایی که در رابطه با دخالت‌های سپاه در سیاست مطرح می‌شود، گفت: سپاه بصیرت و درک سیاسی دارد؛ چون اگر نداشته باشد دین ندارد، اما آنچه که نباید داشته باشد و باید از آن دوری کند، جناح سیاسی است.

وی ادامه داد: بصیرت سیاسی شرط واجب بسیج و سپاه است. باید درک درستی از دشمن، توطئه‌های دشمنان و نقشه‌های آن داشته باشیم؛ زیرا بدون آن‌ها نمی‌توان ثابت قدم بود. جناح‌بندی سیاسی برای سپاه ممنوع است که امام خمینی و رهبری هم آن را ممنوع فرموده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: دشمنی با سپاه و بسیج به دلیل بصیرت و حضور در جبهه انقلاب اسلامی و دفاع از آن است. در انقلاب اسلامی جناح‌های مختلف وجود دارد که سپاه به هیچ کدام از این‌ها وابسته نیست.

وی بیان داشت: سپاه و بسیج برای اینکه ماموریت سنگرنشینی انقلاب را به خوبی انجام دهند؛ نیاز به دو شرط استقامت فکری و استقامت عملی دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین گفت: 26 تیر اولین اجلاس بسیج اساتید حوزه‌های علمیه 4 استان قم، تهران، اصفهان و خراسان رضوی با حضور 300 نفر از اساتید بسیجی در مشهد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حاجی صادقی در خصوص اهداف این همایش گفت: اعلام حضور انقلابی و آمادگی اساتید حوزه‌های علمیه در دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلابی و نمایش این ظرفیت بی‌بدیل، تقویت انسجام، هم‌افزایی، بصیرت اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه جهت ماندگاری انقلاب اسلامی، آمادگی بیشتر برای بصیرت‌افزایی و نقش آفرینی در هدایت سایر اقشار بسیج، آگاهی نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های جدید استکبار بخشی از اهداف این همایش است.

وی در خصوص وضعیت جامعه و نقش سپاه در رفع مشکلات هم گفت: در وضعیت فعلی سپاه به عنوان سرباز ولایت هرکجا که رهبری فرمان دهند برای خدمت‌رسانی به مردم حضور می‌یابد و از مسئولین هم که برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند، حمایت می‌کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی حمایت از نهضت‌های اسلامی و مظلومان جهان را رویکرد جمهوری اسلامی دانست و گفت: عملکرد جمهوری اسلامی نشان داد گروه‌های مثل حماس و حزب الله می‌توانند شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند، رژیمی که در گذشته توانسته بود در مدت کوتاهی ارتش‌های عربی را شکست دهد در برابر این گروه‌ها شکست خورد.

وی ادامه داد: پیروزی‌های جبهه انقلاب موجب شد پیروزی در لبنان و فلسطین محقق شود که این نشان داد شکل گیری گفتمان مقاومت تاثیرگذار بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز با مقاومت یک گروه انقلابی به نام حزب الله لبنان، تهاجم‌های سخت رژیم صهیونیستی دفع می‌شود.

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: امید داریم روزی برسد که حاکمان این کشورها مثل امت‌هایشان عزت اسلامی را برای خود در جایی دیگر دنبال نکنند، چون این عزت تنها نزد خداوند است. کشورهای عربی اگر می‌خواهند اقتدار داشته باشند تنها راه آن اتکا به توانمندی‌های خود و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص حضور‌ مستشاری‌ ایران در سوریه هم‌ گفت: حضور‌ مستشاری ایران در سوریه بنا به درخواست دولت این‌ کشور صورت گرفته لذا تا زمانی‌ که دولت سوریه خواستار حضور‌ ما در این‌ کشور‌ باشد، حضور ‌خواهیم داشت.

وی‌ همچنین با اشاره به تلاش‌های استکبار برای به وجود آوردن داعشی دیگر‌ در منطقه، عنوان کرد: استکبار معتقد است بهترین راهکار برای مقابله با جمهوری اسلامی‌ ایران وجود داعش البته به صورت‌ کنترل شده است؛ به همین دلیل به دنبال این‌ هستند تا با خالی شدن منطقه از وجود ایران، داعش را دوباره در منطقه احیا کنند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با اشاره به اینکه ایران در برخی کشورها حضور مستشاری و در برخی دیگر حضور فکری دارد، ادامه داد: سپاه پاسداران هیچ گاه خدمت گذاری به مردم و انقلاب را مقابل هم قرار نمی‌دهد، سپاه در عرصه خدمت‌رسانی و سازندگی هرکجا که نظام بخواهد حضور می‌یابد اما این با هدف اقتصادی نیست بلکه برای پاسداری از انقلاب و خدمت‌گذاری به مردم است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها