صادق صندوقی، تصویرگر قصه‌ها در جایگاه ابدی آرام گرفت

پیکر زنده‌یاد «صادق صندوقی» نقاش و تصویرگر پیشکسوت کتاب‌های قصه و درسی کودکان و نوجوانان صبح امروز از خانه هنرمندان تشییع شد.
کد خبر: ۳۰۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ - 24August 2018

صادق صندوقی، تصویرگر قصه‌ها در جایگاه ابدی آرام گرفتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «صادق صندوقی» نقاش و تصویرگر پیشکسوت کتاب‌های قصه و درسی کودکان و نوجوانان امروز جمعه دوم شهریور در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمدرضا زائری، گفت: «نسل ما با آثار صندوقی بزرگ شده است، هرکسی که چشمانش با آثار این هنرمند بزرگ آشنا شده، امروز عزادار اوست، این لحظات بسیار سخت و حساس است. صندوقی امروز به صندوق خود می‌رود و دیر یا زود نوبت به ما هم می‌رسد.»

در ادامه‌ی این مراسم مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان نیز طی سخنانی اظهار داشت: «ما حس بصری‌مان را مدیون صادق صندوقی هستیم. از امروز هر کس که یاد صندوقی می‌افتد، گویی یاد خاطرات دوران کودکی اش افتاده و می‌گوید که من با آثار او بزرگ شدم.»

رحماندوست افزود: «من حدود شش، هفت سال افتخار همکاری با این هنرمند را داشتم و او تصویر می‌ساخت و من بدون شک از او تبعیت می‌کردم.»

سیدعباس میرعظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن گلایه از صداوسیما، گفت: «متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که رسانه‌ها و صداوسیما برای درگذشت برخی از هنرمندان همه کار انجام می دهند اما از هنرمندانی چون صندوقی غافل هستند، در حالی که ما و خیلی از مردم زندگی‌شان بر پایه خاطراتی که با آثار این هنرمندان داشته‌اند ساخته شده و پیش رفته است.»

در پایان این مراسم حجت الاسلام زائری بر پیکر مرحوم صندوقی نماز خواند و پیکر این هنرمند روی دستان حاضرین تشییع و راهی آرامگاه ابدی شد.

این هنرمند روز چهارشنبه 31 مرداد در سن 74 سالگی درگذشت.

انتهای پیام/ 130

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار